پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
معاون عمرانی فرمانداری دزفول: با پیگیری ها، مقرر شده تا دغدغه مردم سردشت دزفول که ساخت یک بیمارستان است برطرف شود که این طرح در حال مطالعه است.

شعارسال: عبدالحسین پوررکنی در نشست شورای اداری شهرستان دزفول که باهدف بررسی و رفع مشکلات بخش سردشت در طبیعت کوهستانی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد یک بیمارستان از دغدغه های اصلی مردم بخش سردشت است که با پیگیری های فراوان مطالعات ساخت این بیمارستان در حال انجام است و مقرر شده تا طرحی با عنوان احداث مرکز بهداشتی- درمانی و درمان بستر در سردشت اجرا شود.

وی زیربنای این طرح بهداشتی را دو هزار متر و اعتبار آن را چهار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این بیمارستان شامل آزمایشگاه، داروخانه، سونوگرافی و پزشک متخصص خواهد بود، ضمن اینکه سه خانه مخصوص پزشکان مستقر در بیمارستان نیز در این طرح درنظر گرفته شده است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول افزود: ساخت سه خانه بهداشت نیز در روستاهای ایسپره، آبید و لب سفید نیز در دستور کار است.

پوررکنی با اشاره به سفر و بازدید یک روزه معاون وزیر راه از روستاهای بخش سردشت عنوان کرد: وزارت راه زیرسازی و آسفالت ۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد تومان در بخش کوهستانی سردشت را تقبل کرده که پیمانکار این طرح نیز در حال تجهیز کارگاه مرمت است تا در همین دهه کلنگ زنی شود.

وی از فراهم کردن ۶ ایستگاه برق ۱۳۲ و یک ایستگاه ۴۰۰ مگاواتی برای شهرستان خبر داد و افزود: یکی از این ایستگاه های برق در شهر سالند(سردشت) نصب خواهد شد.

معاون عمرانی فرمانداری دزفول بیان کرد: با پیگیری های انجام گرفته توانسته ایم قرارداد ساخت ۲۰ مدرسه، ۳۰ مسجد و ۲۰ خانه عالم در بخش های سردشت و شهیون را با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی با بنیاد برکت منعقد کنیم.

پوررکنی با تشریح خدمات آب رسانی و برق رسانی به روستاهای دو بخش مذکور عنوان کرد: با همت شرکت توزیع نیروی برق دزفول، ۲۵ روستای صعب العبور و فاقد راه های جاده ای سردشت و شهیون نیز با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان ازطریق پنل های خورشیدی برق دار شدند.

*عدم جذب سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی

رئیس آبفای دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: در روزهای پایانی سال ۹۲ با ایجاد یک ارتباط توانستیم یک تیم اقتصادی قوی را به منظور سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش آب شرب دزفول مجاب کنیم.

جمال الدین برفر افزود: اما متأسفانه به دلیل ضعف های موجود سیستم اداری دزفول نتوانستند این سرمایه گذاران را جذب کنند که حال توقع داریم این مشکل با پیگیری و همکاری ادارات و فرمانداری رفع شود.

*بهسازی ۵۰ کیلومتر جاده های عشایری

رئیس امور عشایر دزفول نیز اظهار کرد: حوزه عشایر شهرستان دزفول از وسعت و گستردگی زیادی برخوردار بوده که همین امر خدمت رسانی مارا با مشکل مواجه کرده است.

محسن پورفرخی افزود: با این وجود اما درسال گذشته تاکنون توانسته ایم ۵۰ کیلومتر از جاده های عشایری و صعب العبور شهرستان را بهسازی و مرمت کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ کیلومتر جاده عشایری در دزفول وجود دارد، گفت: متأسفانه اعتبارات برای بهسازی و مرمت تمام این جاده ها کافی نیست.

رئیس امور عشایر دزفول با بیان اینکه هفت منطقه عشایری در سردشت تا پایان سال جاری از نعمت آب برخوردار خواهند شد، افزود: پروژه آب رسانی سیار به خانواده های عشایری را نیز همچنان دنبال می کنیم.

رئیس اداره جدید شیلات دزفول نیز اظهار کرد:شیلات خوزستان، شمال خوزستان و شهرستان دزفول را به عنوان مرکز پرورش ماهیان خاویار و سرد آبی کشور مشخص کرده است.

امان الله باقریان اضافه کرد: انتظار داریم تا ادارات شهرستان در این زمینه با ما نهایت همکاری را داشته باشند چرا که با اجرای این طرح هزار نفر به صورت مستقیم و هزار نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری دیدنا، تاریخ انتشار: 14بهمن1394، کدخبر:...: www.didna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین