پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
نتایج رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری در 11 ایالتی که دیروز در آنها انتخابات برگزار شد، نشان می‌دهد که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون از هم‌حزبی‌های خود پیش افتاده‌اند.

شعارسال: پیروزی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در اکثر ایالت‌هایی که شب گذشته شاهد برگزاری انتخابات درون‌حزبی بودند، باعث شد تا این دو نامزد، هر چه بیشتر خود را در قامت نامزد نهایی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ببینند.

وب‌سایت یو‌اس‌ای تودی، لحظه به لحظه نتایج انتخابات روز سه شنبه را که به «سه‌شنبه رویایی» شهرت دارد، گزارش می‌کرد، خبر داد که ترامپ و کلینتون در هفت ایالت، اکثریت آرا را به خود اختصاص داده‌اند. ترامپ تاکنون در ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، ماساچوست، تنسی، ورمونت و ویرجینیا پیروز شده در حالی که کلینتون در ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، ماساچوست، تنسی، تگزاس و ویرجینیا پیروزی را از آن خود کرده است.

همچنین به گزارش رویترز، تد کروز، رقیب هم‌حزبی ترامپ که سناتور ایالت تگزاس است در این ایالت و ایالت همسایه اوکلاهاما پیروز بوده و این استدلال را تقویت کرده که وی بهترین شانس جمهوری‌خواهان برای متوقف کردن نامزد جنجالی، دونالد ترامپ است. پیش‌بینی می‌شود سناتور مارکو روبیو از فلوریدا اولین پیروزی خود را در ایالت مینسوتا تجربه کند.

اما در جبهه مقابل، برنی ساندرز، رقیب خانم کلینتون، که یک دموکرات چپ‌گرا و سناتور ایالت ورمونت محسوب می‌شود، در ایالت خود و همچنین ایالت‌های کلرادو، مینسوتا و اوکلاهاما پیروز رقابت بوده و قول داده که در 35 ایالت باقی مانده که هنوز انتخابات در آنها برگزار نشده است، برای پیشی گرفتن از کلینتون تلاش کند.

در اردوگاه دموکرات‌ها، کلینتون در آلاباما و تگزاس سنگین‌ترین پیروزی خود را به دست آورد. تگزاس ایالتی است که در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا به طور سنتی به جمهوری‌خواهان رای می‌دهد و از نظر استانداردهای آموزشی در سطح پایین‌تری به نسبت دیگر ایالت‌های امریکا قرار دارد. کلینتون در این ایالت 65 درصد آرا را به خود اختصاص داد. در ماساچوست نیز هر دو رقیب شانه به شانه یکدیگر جلو می‌آمدند تا این که کلینتون موفق شد، 2 در درصد از ساندرز پیشی بگیرد. در مقابل، ساندرز موفق شد در ایالت‌های ورمونت و مینسوتا پیروزی بزرگی به دست آورد. او در این ایالت‌ها به ترتیب، 86 و 66 درصد آرا را از آن خود کرد.

در میان جمهوری‌خواهان، ترامپ با وجود آنکه در بیشتر ایالت‌ها در رتبه نخست قرار گرفت اما آرای او در هیچ ایالتی نتوانست از 49 درصد افزایش پیدا کند. ترامپ در ماساچوست بیشترین آرا را (49 درصد) از آن خود کرد.

نظرسنجی‌های قبل از انتخابات سه‌شنبه رویایی حکایت از آن داشت که ترامپ در اکثر 11 ایالتی که در این روز پای صندوق‌های رای رفتند شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

در روز موسوم به «سه شنبه رویایی»، بزرگترین انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. روزی که در آن 11 ایالت برای هر دو حزب به پای صندوق رای می‌روند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 12اسفند1394، کدخبر: 88295: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین