پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی انتخابات آمریکا در دو حزب رقیب در روز شنبه در چند ایالت دیگر ادامه یافت. نتایج برآمده از این رقابت که برای دموکرات‌ها در ایالت‌های نبراسکا، لوئیزانا و کانزاس و برای جمهوری خواهان در ایالت‌های کانزاس، کنتاکی، لوئیزانا و مین برگزار شد، با آنچه در سه شنبه بزرگ رقم خورد، متفاوت است و از پیشتازی تدکروز در جمهوری خواهان و برنی ساندرز در دموکرات‌ها گواهی می‌دهد.
شعارسال: شنبه پنجم مارس برابر با ۱۵ اسفند رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای دموکرات‌ها در ایالت‌های نبراسکا، لوئیزانا و کانزاس و برای جمهوری خواه‌ها در ایالت‌های کانزاس، کنتاکی، لوئیزانا و مین ادامه یافت و نتایج کلی برآمده از این اتفاقات با نتایج کلی انتخابات سه شنبه بزرگ کاملاً متفاوت شد.

برای جمهوری خواهانی که دونالد ترامپ را تاکنون پیشتاز انتخابات مقدماتی در ایالت‌های پیشین دیدند، نتایج شنبه بسیار قابل توجه بود و از آن سو نیز دموکرات‌های هوادار برنی ساندرز تا حدود زیادی دوباره به پیروزی نهایی نامزد منتخب خود امیدوار شدند.
البته این موضوع به این معنا نیست که دو رقیب جدی هر دو حزب یعنی دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان و هیلاری کلینتون در میان دموکرات‌ها کاملاً ضعیف عمل کرده باشند، زیرا روز شنبه کلینتون در لوئیزانا و ترامپ نیز در لوئیزانا و کنتاکی موفق به کسب به اکثریت آرا شدند.
از نکات قابل توجه این انتخابات آن بود که پس از جب بوش که در هفته‌های پیش کناره گیری خود را بعد از مشاهده نتایج ضعیف و عدم اقبال عمومی اعلام کرد، بن کارسون جراح و متخصص جمهوری خواه نیز در روز جمه ۴ مارس از ادامه فرایند انتخابات کناره گیری کرد و در انتخابات روز شنبه بدون اعلام هواداری از نامزدی خاص نقشی نداشت.
این نتایج گویای آن است که در ایالت کانزاس و در حزب دموکرات برنی ساندرز موفق به کسب ۶۷.۷ درصد آراء و کلینتون موفق به کسب ۳۲.۳ درصد آراء شد. در همین ایالت و در حزب دموکرات‌ها نیز تدکروز ۴۷.۲درصد آراء و ترامپ ۲۳.۳ درصد آرا را کسب کردند.
در ایالت لوئیزانا در میان دموکرات‌ها کلینتون با اکثریتی قاطع ۷۰ درصد آراء را کسب کرد و ساندرز تنها ۲۳.۴درصد آرا را به دست آورد. در همین ایالت و در حزب جمهوری خواه ترامپ ۴۱.۵ و کروز ۳۸ درصد رأی داشتند. در ایالت نبراسکا که تنها دموکرات‌ها در آن انتخابات داشتند، برنی ساندرز ۵۶.۴ درصد و کلینتون ۴۳ درصد رأی به دست آوردند.
در ایالت مین و کنتاکی نیز تنها انتخابات در حزب جمهوی خواه برگزار شد و در ایالت مین، تد کروز ۴۵.۹ درصد آراء و ترامپ ۳۲.۶ درصد رأی داشتند و در ایالت کنتاکی ترامپ ۳۵.۹ و کروز ۳۱.۶ درصد رأی داشتند.
در ادامه و در قالب جدول به نتایج کلی ایالت‌هایی که روز شنبه در آن‌ها انتخابات برگزار شد، اشاره می‌شود؛

امیدواری دوباره ساندرز و کروز به ادامه رقابت ها انتخاباتی

جدول زیر، بیانگر نتایج کلی آرا در ایالاتی است که تاکنون در آن ها انتخابات مقدماتی برگزار شده است.

امیدواری دوباره ساندرز و کروز به ادامه رقابت ها انتخاباتی

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ یکشنبه 16 اسفند 1394، کدمطلب:572795 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین