پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
تد کروز در ایالت ویسکانسین توانست با فاصله‌ای نسبتا زیاد بر دونالد ترامپ پیروز شود و امیدهای میلیاردر نیویورکی را کمرنگ کند.

شعارسال: به‌نقل از رویترز، تد کروز جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه به‌راحتی توانست رقابت درون حزبی در ویسکانسین را ببرد و امیدهای دونالد ترامپ برای به‌دست آوردن دلگیت‌های کافی نهایی کردن نامزدی‌اش به‌عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر را کمرنگ کند.

برتری دو رقمی کروز در برابر ترامپ پیشرفتی قابل ملاحظه برای آن دسته از نیروهای حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌رود که به‌دنبال ممانعت از پیشتازی‌های میلیاردر نیویورکی هستند و این احتمال را افزایش می‌دهد که رقابت‌های درون‌حزبی طولانی‌تر شود و تا کنفرانس سراسری حزب که در کلیولند اوهایو برگزار خواهد شد، تداوم یابد.

برنی ساندرز، نامزد دموکرات نیز در ویسکانسین توانست بر هیلاری کلینتون پیروز شود و فاصله خود را با وزیر امور خارجه سابق کمتر کند.

ترامپ با 737 دلگیت وارد رقابت ویسکانسین شد و 500 دلگیت دیگر برای تثبیت خود به‌عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان کم دارد در حالی که کروز 481 دلگیت کسب کرده بود.

کروز گفت: «نتایج انتخابات در ویسکانسین نشان داد که حزب شروع به صف‌آرایی پشت سر من کرده است.»

باوجود این، وی اذعان کرد که این احتمال افزایش یافته است که رقابت تا زمان برگزاری کنفرانس حزب طول بکشد.

کروز در جمع هوادارانش گفت: «قبل از کلیولند یا در کنفرانس حزب در کلیولند، ما با هم اکثریت دلگیت‌ها را کسب خواهیم کرد و با هم در ماه نوامبر هیلاری کلینتون را شکست خواهیم داد. ما در حال بردن هستیم زیرا داریم حزب جمهوری‌خواه را متحد می‌کنیم.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 18فروردین1395، کدخبر: 94343: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین