پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
رهبر معظم انقلاب سال 1397 را سال `حمايت از کالاي ايراني` نام‌گذاري و ضمن تاکيد بر اهميت شتاب گرفتن توليد ملّي، اقتصاد ملي و تعصب نسبت به مصرف جنس داخلي را ضرورتي براي اصلاح اقتصاد کشور برشمردند.

شعار سال: رهبر انقلاب توليد ملي را محور خواندند و فرمودند: `اين فقط مربوط به مسوولين نيست؛ آحاد ملّت همه مي توانند در اين زمينه کمک بکنند و به معناي واقعي کلمه وارد ميدان بشوند.`

`برنامه ريزي براي افزايش توليد`، `ارتقاي کيفيت کالاها`، `انطباق با نيازهاي روز و سلايق مردم`، `ارزان تمام شدن` و `رقابت پذير کردن کالاهاي ايراني با اجناس خارجي` از جمله نکاتي بود که معظم له در سخنراني شان در حرم مطهر رضوي به آن ها اشاره کردند.

ملکشاهي: حمايت از توليد و خريد کالاي ايراني مولفه اصلي خروج اقتصاد از رکود است

در اين ارتباط، رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اين که قاچاق تهديد اصلي کالاي ايراني است، گفت: متاسفانه طبق آمارها معادل 20 ميليارد دلار کالاهاي قاچاق به کشور وارد مي شود که بايد جلوي آن را گرفت تا اقتصاد کشور رونق بگيرد.

الهيار ملکشاهي، حمايت از کالاي ايراني را مساله کليدي و مهم براي رشد اقتصادي کشور و در کنار آن تضمين کننده اشتغال عنوان کرد و افزود: حمايت از توليدات داخلي و خريد کالاي ايراني مي تواند در رشد اقتصاد کشور مثمر ثمر باشد و يکي از مولفه هاي اصلي خروج اقتصاد از رکود است.

وي گفت: حمايت از کالاي ايراني علاوه بر تضمين ايجاد اشتغال، نقدينگي موجود در کشور را نيز به سمت درست هدايت کرده و از معاملات کاذب دور مي کند.

ملکشاهي همچنين به مبارزه قاطع با قاچاق کالا اشاره و تاکيد کرد: عامل اصلي اضمحلال کالاي ايراني ورود کالاي قاچاق به کشور است و تا زماني که کالاي قاچاق آزادانه وارد کشور شود حمايت از توليد ملي آن گونه بايد باشد، ممکن نيست.

 حکيمي پور: مردم تعصب کالاها و توليدات داخلي را داشته باشند

دبيرکل حزب اراده ملت ايران نيز با مهم و محوري خواندن شعار امسال گفت: 'حمايت از کالاي ايراني' بايد به صورت يک هدف ملي درآيد تا با استفاده از کالاهاي داخلي، چرخه توليد و اشتغال رونق بگيرد.

احمد حکيمي پور تاکيد کرد: مردم بايد تعصب کالاها و توليدات داخلي را داشته باشند و از طرف ديگر تلاش شود که استانداردها و کيفيت توليدات داخلي هم بالا برود؛ اينها در راستاي هم هستند يعني وقتي رونق شکل گيرد رقابت هم در صنايع داخلي به وجود خواهد آمد و کيفيت توليدات هم بالا خواهد رفت.

وي گفت: مهمترين نکته در اين ارتباط بحث فرهنگ سازي، تعصب و عِرق ملي در مصرف کالاها و توليدات داخلي است که در جامعه ايران چنين چيزي کاملا محتمل و مقدور است؛ ما ملت ديرپايي هستيم و حمايت ملي و همبستگي ملي هم در ما بالا است. اميد مي رود با کمک اينها توليدات و کالاهاي داخلي در اولويت مصرف خانوارهاي ايراني قرار گيرد.

وي در خصوص راه هاي مبارزه جدي با قاچاق کالاي خارجي هم اظهار کرد: مافياي قاچاق عملا توليد داخل را زمينگير کرده و اين مساله در کشور بسيار رايج است.

حکيمي پور تاکيد کرد: امسال بايد در مبارزه با قاچاق کالا خيلي دقيق تر و جدي تر برخورد شود. لازم است مقررات و بازبيني ها به اين سمت سو يابد که توليدات داخلي تقويت و بر اعطاي تسهيلات براي توليد کننده ها به ويژه صنايع تبديلي تاکيد بسيار شود.

پورابراهيمي: واردات نيز بايد بر اساس نيازها اولويت بندي انجام شود

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس هم با بيان اين که حمايت از کالاي ايراني، نيازمند مبارزه جدي با قاچاق کالاست گفت: در اين راستا، لايحه دولت براي اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اين کميسيون بررسي شده و به صحن علني رفته است. اميدوارم در اولين روزهاي کاري سال 97 مجلس در دستور کار قرار بگيرد.

محمدرضا پورابراهيمي داوراني افزود: براي حمايت از بخش توليد و بهبود آن بايد مسائل و مشکلات آسيب‌شناسي و اقدامات ضروري انجام شود تا با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي کشور شاهد بهبود آن باشيم.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي افزود: در نيمه دوم سال 97 همزمان با اجراي اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزوده مي توان موضوع اصلاح قانون ماليات بر عملکرد را در دستور کار قرار داد و پيش بيني مي شود ماليات بر عملکرد به 20 درصد کاهش يابد که انجام اين مهم، به بخش توليد کمک مي کند.

وي ادامه داد: اقدام بعدي موضوع کاهش ماليات بر عملکرد بنگاه هاي اقتصادي است که با توافق با دولت در نيمه دوم سال 97 اين موضوع در دستور کار قرار مي گيرد تا بتوانيم اين نوع ماليات را هم کاهش دهيم که اين يکي ديگر از راه هاي کمک به بخش توليد است.

پورابراهيمي به بيمه کارگران هم اشاره کرد و گفت: در مباحث بيمه‌اي هم بايد با حضور فعالان اقتصادي بازنگري هايي انجام شود و در کنار آن دغدغه‌هاي کارگران و کارفرمايان نيز لحاظ شود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم به واردات کالاها اشاره کرد و گفت: در خصوص واردات نيز بايد بر اساس نيازها اولويت بندي انجام شود و در اين راستا وزارت صنعت بايد رسيدگي هاي لازم را انجام دهد تا به توليد داخلي ضربه نخورد و البته اين وزارتخانه بايد در اين زمينه کار جدي تري انجام دهد.

ذوالقدر: مصرف کالاي داخلي التزامي براي تداوم اقتصاد مقاومتي است

همچنين فاطمه ذوالقدر نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين که مصرف کالاي داخلي توسط ايرانيان يک التزام براي تداوم مسير و حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي است، گفت: سهم کوچک هر شهروند استفاده از کالاي ايراني است و سهم بزرگ آن بر ذمه توليد کنندگان و مسئولين در فرايند توليد باکيفيت و قابل رقابت با نمونه هاي خارجي و قانون‌گذاري، اجرا و نظارت در کنار تعاملات با آرامش در عرصه بين الملل است.

ذوالقدر اظهار داشت: با حمايت از توليدکنندگان از طرق مختلف مانند تعديل نرخ ماليات، کم کردن فشار از دوش توليدکننده و ارائه بسته هاي حمايتي و تشويقي براي توليدات بهتر و باکيفيت تر ، مانند تخفيف در اخذ هزينه هاي جانبي مرتبط با توليد، بيمه و امثالهم و همراهي و مساعدت با مسايل و مشکلات توليد کننده مي تواند چرخش توليد داخلي را شتاب بخشد.

وي افزود: ميدان دادن به بخش خصوصي و يافتن بازارهاي خارجي و هدايت صدور کالاهاي باکيفيت داخل به خارج از مرزها به ويژه کشور هاي دوست و همسايه مانند عراق، افغانستان، پاکستان از سوي دستگاه سياست خارجي که اخير با تغيير ساختار اولويت خودرا بر ديپلماسي اقتصادي قرار داده است، مي تواند نتايج مطلوبي را به همراه داشته باشد.

ذوالقدر همچنين گفت: مجلس شوراي اسلامي ضمن درک شرايط کشور و جهان، آمادگي لازم را براي کمک به تسهيل روند حمايت از توليد کنندگان و توليد کشور با تصويب قوانين از جمله قوانين مربوط به بهبود فضاي کسب و کار به کار خواهد بست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 2 فروردین 97، کد مطلب: 120180322132245143، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
ایران هم توانایی آن را دارد که با ایجاد یک فرهنگ درست مصرف خود را مشابه کشور هایی نظیر ژاپن و آلمان کند ؛ کافی است مردم ما خود بخواهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین