پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کاظمی اسفه از ابلاغ اختیارات شورای عالی عتف از سوی هیئت دولت خبر داد.

شعار سال: مصطفی کاظمی اسفه معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی در آبان ۸۲ از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوای سه‌گانه ابلاغ شد و از آن پس، توسعه علم و فناوری در کشور به عنوان یک دستور کار ملی سرلوحه برنامه ریزی های کلان کشوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این فرآیند جهت سازی در سال های بعد نیز ادامه یافته است و با گذر از فرآیند تدوین و ابلاغ اسنادی همچون نقشه جامع علمی کشور اقدام جمعی در سطح سیاست‌گذاری کلان به منظور دستیابی به سیاست‌ها و اولویت های کلان حوزه علم و فناوری کشور به نتیجه رسید.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف اظهار کرد: همگام با این جریان سازی، شورای عالی عتف هم به عنوان یک نهاد قانونی و موظف در امر سیاستگذاری کلان حوزه علم و فناوری اولین مجموعه سیاست ها و اولویت های پژوهش فناوری کشور را در سال ۹۱ با تکیه بر توان تخصصی کمیسیون‌های تخصصی خود و هم‌ راستا با جهت‌گیری‌های کلی نقشه جامع علمی کشور مصوب کرد و پس از آن در سال ۹۳ مجددا با استناد به سیاست‌های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی فرآیند به روز رسانی آن انجام شد.

کاظمی بیان کرد: هم اکنون در دوره سوم اولویت گذاری، شورای عالی برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور پیش رو است که در بازه ای پنج ساله همه برنامه ریزی های کلان کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بنابراين سیاست‌های کلی ابلاغی علم و فناوری سال ۹۳ با سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مجموعه سیاست کلان در حوزه علم و فناوری محسوب می شوند که می‌توانند به عنوان مبنای بازنگری جدیدی در جهت گیری های کلان اولویت گذاری برای پنج سال آتی حوزه علم و فناوری مورد توجه قرار گیرند.

کاظمی افزود: شرح وظایف و اختیارات شورای عالی عتف از سوی هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد که بر اساس آن شورای عتف ذیل وزارت علوم تشکیل شده و دبیرخانه آن هم بر اساس قانون در این وزارتخانه شکل گرفته است.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف یادآورشد: تعیین منابع مالی مورد نیاز، تعیین سیاست‌های توزیع منابع عمومی و اعتبارات دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط و تعیین برنامه‌ها و ساز و کارهای لازم برای تامین و استفاده از منابع جدید مالی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از وظایف این شورا تعیین شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تی نیوز ، تاریخ 4 فروردین 97، کد مطلب: 16 4108008850: www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
باید ببینیم که چقدر کاستی در این چند سال جهت رسیدن به این چشم انداز ها داشته ایم ، در بسیاری از موارد هنوز پیشرفتی در کشور صورت نگرفته است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین