پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
۵۶ گزارش و ۱۸ تذکر، حاصل بررسی شورای نظارت بر صدا و سیما از برنامه‌های تلویزیونی است که در نوروز امسال از صدا و سیما پخش شد. این خبر را احسان قاضی‌زاده هاشمی یکی از اعضای ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما اعلام کرد.

شعار سال: قاضی‌زاده هاشمی با اعلام این خبر تاکید کرد که مواردی همچون سانسور لوگوی تیم فوتبال آ.اس.رم و برنامه کلاه‌قرمزی جزو موارد تذکر بود. او همچنین گفت که باوجود آن‌که درگذشته تعامل مناسبی میان مسوولان صداوسیما و شورای نظارت وجود نداشت، اکنون همکاری مسوولان صداوسیما با شورای نظارت بهتر از ادوار گذشته است. این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل جلسه شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما درباره برنامه‌های نوروزی در هفته گذشته، اظهار کرد: این جلسه برگزار شد و شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما برنامه‌های نوروزی صداوسیما را مورد بررسی قرار داد و در مواردی از مسوولان صداوسیما و برنامه‌سازها گزارش خواست و در مواردی نیز به مسوولان سازمان صداوسیما تذکراتی را داد. او تاکید کرد: شورای نظارت همچنین مجموعه تذکرهای خود را برای اصلاح در برنامه‌های آینده سازمان صداوسیما در اختیار مسوولان این سازمان قرار داد. عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما با بیان این‌که موارد و جزئیات این تذکرها در ادامه ازطریق دبیرخانه شورای نظارت بر رئیس و معاونت‌های مختلف صداوسیما منعکس خواهد شد، تاکید کرد: درمجموع مواردی که ازسوی دبیرخانه شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما مورد بررسی قرار گرفت، ۵۶ مورد گزارش شده بود که شورای نظارت، تذکرات لازم را درباره ۱۸مورد از این تعداد برای اصلاح در روند برنامه‌سازی‌ها در صداوسیما اعلام کرد.

تذکر به چند برنامه پربیننده

او در پاسخ به این پرسش که آیا برخی موارد پرحاشیه‌تر همچون سانسور لوگوی تیم فوتبال آ.اس.رم یا موضوع مربوط به یک برنامه کودک تلویزیونی که منجر به نارضایتی اعراب استان خوزستان و ناآرامی‌هایی در بخش‌هایی از شهر اهواز شد، جزو این موارد تذکر بوده است، تاکید کرد: همه این موارد جزو تذکرها بوده و اتفاقا به‌جز این چند نمونه، موارد متعدد دیگری نیز ازسوی شورای نظارت مورد تذکر قرار گرفته است. قاضی‌زاده هاشمی افزود: علاوه‌بر این موارد، گزارش‌هایی درمورد برنامه‌های بسیار شاخص، مشهور و پربیننده نیز ارائه شده بود که همگی در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که برخی از این موارد حتی منجر به تذکرهایی به سازمان صداوسیما شده است. نماینده اصولگرای فریمان در مجلس با بیان اینکه بسیاری از موارد تذکر شورای نظارت عملا منجر به اصلاح شده است، گفت: بنا ندارم نامی از برنامه مشخصی بیاورم اما به‌عنوان نمونه در مورد یکی از همین برنامه‌های نوروزی، حتی پیش از ورود شورای نظارت به بحث بررسی ابعاد مساله، به‌دلیل پیگیری‌هایی که ازسوی بنده و آقای محمدرضا کاتب به‌عنوان نمایندگان قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما انجام شد، اصلاحاتی در ادامه پخش آن برنامه صورت گرفت که پیش از این نیز اعلام شد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته نیز شاهد بودیم که ورود شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما در مورد برخی سریال‌های تلویزیونی منجر به اصلاح روند شد.

موارد تذکر

او با تاکید بر اینکه نظارت و تذکرهای شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما عمدتا بر مسائل محتوایی مترتب است، گفت: در همین تذکرهای ۱۸ گانه اخیر، مواردی بوده که مثلا تذکر ارتباطی به برنامه نداشته و صرفا درباره نوع، رنگ یا نور به‌کاررفته در دکورها، نحوه دیالوگ‌ها یا حتی پیام‌های بازرگانی خاص در میان یک برنامه، به این دلیل که احیانا منجر به نوعی هنجارشکنی‌ها شده است، تذکرهایی دادیم. این نماینده مجلس افزود: در عین حال مواردی از تذکرها هم درباره محتوای برنامه‌ها یا نحوه سانسورها در یک برنامه بوده که مورد اشاره قرار گرفت. همچنین بخشی از تذکرهای ارائه شده به اصطلاح «روندی» بوده و بر نوع دیالوگ‌ها، نوع ادبیات یا نوع هنجارهای تبلیغ‌شده در یک برنامه یا فرهنگ‌سازی‌ها ناظر بوده که البته در تمامی این موارد هدف ما، اصلاحی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 26 فروردین 97، شماره: 3376153


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
صدا و سیما هم دیگه شورش رو درورده ؛ فقط باعث آبروریزی داره میشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین