پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
یک استاد حوزه علمیه قم و عضو کانون تخصصی مهدویت، بر معرفت افزایی در خصوص امام عصر(عج)در جامعه تاکید کرد و گفت: جامعه کنونی جهان پر از فتنه بوده و اصلاح آن نیازمند ظهوریک منجی است.

شعار سال: جشن بزرگ نیمه شعبان مصادف با میلاد حضرت ولی عصر (عج) به همت کانون فرهنگی مهدویت استان کرمانشاه، در محل مجتمع فرهنگی هنری انتظار شهر کرمانشاه با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد موسوی، استاد حوزه علمیه قم و عضو کانون تخصصی مهدویت در این مراسم باشکوه ضمن تبریک میلاد ولی عصر (عج) و روز معلم گفت: امام زمان (عج) بزرگترین معلم عالم است.

وی اشاره ای به روایات متعدد از ویژگی های عصر ظهور امام زمان (عج) داشت و تصریح کرد: علم ۲۸ حرف دارد که تا پیش از ظهور امام زمان تنها دو حرف آن کشف شده است و ۲۶ حرف دیگر آن پس از ظهور ایشان کشف می شود.

این استاد حوزه علمیه قم، امام زمان (عج) را باقر العلوم ثانی دانست و گفت: ارزش علم در زمان ظهور ایشان بسیار زیاد خواهد شد.

وی اشاراتی نیز به علوم در عصر امام سجاد تا امام باقر و صادق داشت و افزود: شهید مطهری نیز ادامه دهنده راه این امامان بزرگوار در علم و آموزش آن به دیگران بود و چندین کتاب نیز در این راستا تالیف کرده است.

وی افزود: شهید مطهری دو کتاب نیز پیرامون ظهور امام عصر (عج) با عناوین قیام و انقلاب مهدی" و "نظام و امامت مهدی " با نگارش درآورده است و سعی داشت آن ها را توسعه دهد اما شهادت به او اجازه نداد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به بیانات و روایات مختلف از ائمه معصومین مبنی بر اهمیت عصر ظهور گفت: امام صادق علیه السلام در این زمینه فرموده اند " اگر دوران امام زمان (عج) را درک می کردم، همه عمر د خدمت او بودم. همچنین امام رضا علیه السلام زمانی که اسم حضرت مهدی (عج) می آمد، تمام قامت می ایستاد و به نشانه احترام دست روی سرش می گذاشت.

وی بر معرفت افزایی در جشن ها و اعیادی چون اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در چنین مراسماتی بخشی از زمان سخنرانی را به مباحث معرفتی اختصاص می دهند.

این عضو کانون تخصصی مهدویت قم، دستور معظم له در راستای تشکیل بنیاد مهدویت در سراسر کشور نیز در راستای همین معرفت افزایی در خصوص امام عصر (عج) بوده است.

وی تصریح کرد: هدف از اقدام فوق این بوده که مراسماتی چون جشن های شعبانیه و به ویژه میلاد امام زمان (عج) از حالت عادی به حالت معرفتی تبدیل شود.

این استاد حوزه علمیه قم به ویژگی های منتظران امام زمان (عج) اشاره ای داشت و گفت: در نتیجه معرفت افزایی در جلسات مربوط به امام زمان (عج)، عقل، فهم و معرفت منتظران عصر غیبت با کسانی که دوران شهود را درک کرده اند، برابری می کند.

وی تصریح کرد: منتظران ظهور، تنها خبرهایی از روی کاغذ در مورد امام زمان (عج) شنیده اند و به شوق او نسبت انجام حسنات و ترک محرمات که منجر جلب رضایت ایشان شوند، اقدام می کنند.

حجت الاسلام موسوی به روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام اشاره کرد و منتظران ظهور از دیدگاه ایشان را شیعیان راستین و مخلصان واقعی آن حضرت خواند.

وی سه گام مهم را در راستای یاری رساندن به امام زمان (عج) بیان کرد و گفت: اولین گام در این راستا دعای برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) است.

این مسئول، دومین گام را خودسازی و پیشگام بودن برای فراهم کردن زمینه ظهور آقا امام زمان (عج) برشمرد.

وی سومین گام را ایجاد زمینه و رغبت اجتماعی در جامعه با توصیف ویژگی های حکومت امام عصر (عج) توسط منتظران دانست و بر آن به عنوان یکی از مهمترین گام ها در یاری رساندن به امام زمان (عج) تاکید کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مفاهیم ذکر شده در دعای افتتاح، وضعیت کنونی جهان را وضعیت نامناسبی دانست که در آن فتنه زیاد است.

وی در پایان افزود: دشمنان در سرتاسر گیتی دست در دست هم می خواهند دینمان را بگیرند و بی دینی و کفر را رواج دهند و برای اصلاح این جامعه نیازمند ظهور یک منجی یعنی امام زمان (عج) و حکومت عدالت گستر ایشان هستیم.

لازم به ذکر است، در این مراسم ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی خوانی برای میلاد آن حضرت پرداخته و از دانش آموزان و فعالان عرصه مهدویت نیز تجلیل به عمل آمد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 4286808، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین