پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سد کلان ملایر با ذخیره ۴۵ میلیون مترمکعب آب سرریز کرد.

شعارسال: منصور ستوده با بیان اینکه تامین درازمدت آب شرب ملایر، تامین آب زراعی باغات و کشاورزی پایین دست سد و کنترل سیلاب ها و ایجاد منطقه ای تفریحی و سیاحتی از اهداف ایجاد سد کلان ملایر بوده است، گفت: عملیات اجرایی سد کلان ملایر سال ۸۱ شروع شد و در سال ۹۰ به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه ظرفیت مخزن این سد ۴۵ میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر سدکلان ملایر با توجه به حجم آب ذخیره شده در سال‌های قبل و بارندگی های سال جاری کاملا پر شده است.

ستوده اضافه کرد: ۱۲ میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده برای مصرف آب آشامیدنی شهر ملایر، ۴ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و باغداری، ۵.۵ میلیون مترمکعب برای زیست محیطی و نیم میلیون مترمکعب نیز برای مصارف صنایع پایین دست سد در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بارشهای اخیر نباید سبب شود که مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را فراموش کنند چراکه خشکسالی های چند سال گذشته این تجربه را برای کشور دارد که باید منابع آبی را به درستی مدیریت کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1397 ، کدخبر: 4292799: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین