پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
قهرمان پرورش اندام استان همدان بابیان اینکه رشته بدنسازی در همدان حمایت نمی‌شود، گفت: بدنسازان با هزینه‌های شخصی فعالیت می‌کنند و گاهی به علت ناتوانی مالی از ادامه راه کنار می‌روند.

شعار سال: امیر اتابکی در رقابت‌های قهرمانی ABBF در سئول کره جنوبی و در دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات نفر اول شد و مدال طلا کسب کرد.

وی که با نظر کارشناسان یکی از بهترین‌های مسابقات در بخش فیگور لقب گرفت با اشاره به پرهزینه بودن رشته بدنسازی اظهار داشت: پرورش اندام به لحاظ برخورداری از دوره‌های رژیم غذایی و صرف هزینه فراوان برای دریافت مکمل‌ها بسیار هزینه‌بر است و این در حالی است که فدراسیون به دلیل المپیکی نبودن این ورزش توان زیادی برای حمایت از ورزشکاران این رشته و حتی قهرمانان ملی ندارد.

امیر اتابکی بابیان اینکه برای ادامه این فعالیت ورزشی مجبور به فروش برخی لوازم و دارایی‌های شخصی شده‌ام و در شرایطی که مدال‌آوران دیگر استآن ها موردتقدیر قرار می‌گیرند در همدان خبری از حمایت نیست، گفت: بدن‌سازان مجبورند با هزینه‌های شخصی فعالیت کنند و معمولاً به علت ناتوانی مالی از ادامه راه کنار می‌کشند.

قهرمان پرورش اندام استان‌ همدان با اشاره به مشکلاتی که در راه قهرمانی در این رشته وجود دارد، گفت: تهیه مکمل‌های غذایی هزینه گزافی برای ورزشکاران استان در پی دارد و این در حالی است که هیچ‌یک از ورزشکاران این رشته امکان تهیه این مکمل‌ها به قیمت دولتی را ندارند.

وی با اشاره به فعالیت خود در این رشته بیان کرد: راستش را بخواهید، اصلاً یادم نمی‌آید از چه زمانی ورزش را شروع کردم فقط می‌توانم بگویم در تمام سال‌های عمرم یک روز هم نبوده که ورزش نکنم اما به‌طور رسمی و حرفه‌ای از سال ۸۴ بدنسازی را شروع کردم که در این مدت دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز استانی و کشوری کسب کرده‌ام.

رژیم‌ها منجر به از دست دادن تمرکز و مشکلات روحی برای من شده است

قهرمان پرورش اندام استان‌همدان عنوان کرد: بدنسازی رشته بسیار سخت و دشواری است و من برای موفقیت در مسابقات کره جنوبی ۱۳ ماه رژیم سخت گرفتم و روزانه هشت ساعت تمرین مفید می‌کردم که سه ساعت آن تمرینات هوازی و پنج سال کار با وزنه بود که همین رژیم‌ها منجر به از دست دادن تمرکز و مشکلات روحی برای من شده است.

وی با اشاره به تأثیر مکمل‌های ورزشی در رشته بدنسازی و پرورش اندام بیان کرد: مکمل‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست نقش کامل‌کننده غذا را دارند و به‌تنهایی مثمر ثمر نخواهند بود اما برای ورزشکار نقش کلیدی و مهمی را دارا هستند.

اتابکی با بیان اینکه بهترین مکمل از لحاظ فیزیولوژی بدنی برای هر بدن می‌تواند متفاوت باشد اما متأسفانه عجله برای یک شبه رسیدن به رؤیای چندین ساله باعث آسیب رساندن به فرد می‌شود، گفت: برای داشتن بدن خوب فاکتورهایی نظیر تمرین، تغذیه و استراحت خوب مهم هستند که همه این‌ها نیازمند صبوری و شکیبایی است.

داروهای استروئیدی مانند نقل و نبات در دست جوانان است

قهرمان پرورش اندام استان‌همدان افزود: در ایران داروهای استروئیدی مانند نقل و نبات در دست جوانان است و حتی عده‌ای مربی نما این داروها را برای ورزشکاران تجویز می‌کنند و این در حالی است که فروش این داروها در بعضی کشورها جرمی به‌مانند فروش مواد مخدر دارد و قاچاق محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بسیاری از جوانانی که در رشته پرورش اندام و بدنسازی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، دوست دارند خیلی زود به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند و این در حالی است که این مسئله می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای آنان به همراه داشته باشد، چراکه راه میان‌بر در ورزش پرورش اندام زیاد است و ورزشکاران باید از مصرف خودسرانه داروهای استروئید و تستسترون خودداری کنند.

قهرمان پرورش اندام استان‌همدان در مورد جایگاه تیم ملی بدنسازی ایران در دنیا نیز گفت: به‌طورکلی کیفیت بدنسازی در ایران بسیار بالاست و کسی که در ایران به مقام قهرمانی دست پیدا می‌کند، به‌طورقطع در آسیا نیز اول خواهد بود و در مسابقات جهانی نیز می‌تواند یکی از سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص دهد.

اتابکی افزود: حتی رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی پس از حضور در ایران گفته بود که تا به حال در هیچ کشوری این تعداد بدن‌ساز خوش‌استیل و حرفه‌ای ندیده بودم.

وی با اشاره به مسابقات پیش روی خود بیان کرد: آماده‌ بودم تا پس از یک ماه استراحت خود را برای اردوی تیم ملی و حضور در مسابقات جهانی آماده کنم اما انگیزه خود را از دست دادم و قید این مسابقات را زدم.

بااین تفاسیر آنچه باید گفت اینکه تب استفاده از مکمل‌های ورزشی به‌شدت افزایش پیداکرده و باندهای مختلف به دنبال کسب منفعت از این بازار بزرگ هستند و باید مسئولان به‌شدت با فروش مکمل‌های ورزشی غیرقانونی در باشگاه‌های بدنسازی برخورد کنند تا شاهد اتفاقات تلخ برای نوجوانان و جوانان نباشیم.

همچنین باید فرهنگ‌سازی لازم و اطلاع‌رسانی دقیق در باشگاه‌های بدنسازی برای ورزشکاران صورت بگیرد تا فریب تبلیغات رنگارنگ سودجویان را نخورد و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 آبان 96 ، کد مطلب: 4127588 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
رشته بدنسازی از تهاجم های فرهنگی غرب به ایران عزیزمان است مگر ورزش های سنتی و زورخانه های خودمان چه عیبی داشتند که مسئولین اقدامی برای بازسازی ان ها نمی کنند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین