پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
سد آبشینه یکی از سد‌های خاکی با هستهٔ رسی استان همدان بوده و بر روی رود آبشینه در نزدیکی روستای سرخ‌آباد واقع در ۱۰ کیلومتری جاده همدان - ملایر احداث شده است. متاسفانه کمبود آب ورودی، سد را به مرز خشکی کامل رسانده و بستر سد بنوعی تبدیل به صحرا شده است. قبلا دریاچه پشت سد یا تالاب آبشینه با ۸۵ هکتار وسعت استراحتگاهی برای پرندگان مهاجر و بومی منطقه محسوب شده و زیستگاه پرندگانی همچون پلیکان، درنا، چوب پا، فلامینگو و... بود که در فصول مختلف سال به این تالاب مهاجرت می‌کردند. این روز‌ها با گرم شدن شدید هوا و مشکلات کم آبی و خشک شدن اب این تالاب و سد، حیات این موجودات با خطر مواجه شده است.
شعار سال: سد خاکی آبشینه که در ۱۵ کیلومتری شرق همدان واقع شده است یکی از منابع مهم و حیاتی ذخیره و تامین آب استان همدان به شمار میرود. تنش‌های آبی، خشکسالی، گرمای هوا و بالا رفتن مصرف آب وضعیت این سد را در مرحله بحرانی و در آستانه نابودی کامل قرار داده است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۷ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۸۰۵۴۲۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین