پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
خدمات ارائه شده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ایلام بعضاً با گلایه های مراجعه کنندگان همراه است.

شعار سال: خدمات درمانی و سلامت همواره از موضوعات مهم و مورد توجه مردم و جامعه بوده و همواره در تلاش برای دریافت بهترین خدمات هستند.

بیمه های مختلف نیز به جهت رفاه حال مشتریان خود همیشه سعی کرده اند با ارائه خدماتی جدید و ویژه نقش خود را در این امر بخوبی نشان دهند هرچند هستند بیمه هایی که اهمیت خاصی برای این موضوع قائل نیستند..

در این میان سازمان بیمه تأمین اجتماعی با بخش عظیمی از بیمه گذران که در آماری بیش از 23 میلیون دفترچه اعلام شده ، و در اختیار داشتن سرمایه بزرگی که در اختیار داشته سعی کرده با خدماتی در خور توجه رضایت مردم را کسب کند.

این سازمان در راستای خدمات رسانی در حوزه سلامت با ایجاد کلینیک های تخصصی و بیمارستان های کوچک و بزرگ خدمات خوبی را به جامعه ارائه داده و در این میان افراد تحت پوشش این بیمه نیز بصورت خاص و تقریبا بصورت کاملا رایگان ار خدمات ارائه شده توسط تأمین اجتماعی بهره می گیرند.

در استان ایلام و از سالیان پیش سازمان تأمین اجتماعی با ایجاد کلینیکی درمانی و در ماه های اخیر با راه اندازی بیمارستانی در خور توجه سعی کرده رضایت مردم را جلب نماید اما این خدمات بعضا با گلایه هایی از سوی همین مردم همراه بوده است.

گلایه های مردمی

پایگاه خبری ایلام بیدار به سبب ارتباط با مخاطبین بعضا میزبان گلایه های مردمی از بخش های مختلف جامعه و سازمان های مختلف بوده است.

در میان این گلایه ها ، اعتراض به برخی خدمات تأمین اجتماعی نیز نمود داشته و در راستای احترام به مخاطبین دو نمونه از آنها در ادامه بررسی می شود.

یکی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تأمین اجتماعی که از افراد تحت پوشش این بیمه نیز بوده در تماسی با خبرنگار ما گفت: در روزهای گذشته به سبب فشار خونی که داشتم به پزشک عمومی مستقر در کلینیک میدان میلاد مراجعه کردم اما متأسفانه پزشک مستقر به بنده اعلام کرده که باید به متخصص بیرون از کلینیک مراجعه و بعد از نظر پزشک متخصص دوباره جهت سیر مراحل درمانی مراجعه نمایم اما حال اگه قرار است به پزشک متخصص بیرون مراجعه کنم دیگر چه نیازی به مراجعه دورباره به کلینیک بوده . یا اگر قرار است از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنم دیگر چه نیاز به حضور به متخصص و پزشکان بیرون می باشد.

یکی دیگر از این مخاطبین در تماسی ابراز داشت: چند روز پیش جهت انجام آزمایشی به بیمارستان شهدای زاگرس مراجعه کردم و به سبب اینکه تحت پوشش درمانی این بیمه می باشم اما در کمال ناباوی مبلغی از هزینه آزمایش را که باید رایگان بوده را از بنده طلب کردند.

پاسخ های مدیریت درمان تأمین اجتماعی ایلام

خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار در راستای حل مشکلات این مخاطبین در تماس با مدیریت تأمین درمان بیمه تأیمن اجتماعی پیگیر حل این مشکلات بود.

کریم لاله ماژین رئیس هیئت مدیره بمارستان شهدای زاگرس و مدیر تأمین درمان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: ارائه خدمات تأمین اجتماعی با توجه به گستردگی بیمه شدگان همواره با مشکلات و گلایه هایی همراه بوده اما مدیریت درمان همیشه در راستای پاسخگویی به مردم ضمن آمادگی کامل ، امیدوار است این مشکلات بصورت کامل مرتفع شود.

وی در پاسخ به گلایه اول و مشکلات پیش رو گفت: تأمین اجتماعی چندمدتی است به جهت تشکیل پرونده درمانی بیمه شدگان سیستم ارجاع را زاه اندازی کرده و بیمارانی که به سبب مشکلاتی درمانی نیاز به نظر تخصصی داشته باشند را به متخصصان امر ارجاع می دهند.

لاله ماژین ادامه داد: در صورت موجود بوده پزشک متخصص در مراکز درمانی سازمان بیمار در همان مرکز درمان شده، در غیر اینصورت به پرزشکان بیرونی ارجاع دادهع می شوند و پس از دریافت نظر متخصص در پرونده وی درح تا تا طول درمان آن طی شود.

مدیر تأمین درمان ایلام بیان کرد: این شخص که بنا به گفته خودش فشار خون داشته با توجه به اینکه عامل این بیماری متعدد بوده و بعضا از قلب یا نیز کلیه بوده باید پزشک متخصص نظر نهایی را اعلام نماید و با توجه به اینکه در آ روز متخصص مستقر در سازمان نبوده لذا به پزشک بیرون ارجاع داده شده و این تنها در راستای خدمات رسانی درمانی به بیماران است.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان شهدای زاگرس ایلام در خصوص دریافت هزینه از برخی بیماران تحت پوشش سازمان بیان داشت: بیمارستان ها و کلینیک های درمانی تأمین اجتماعی به حهت رفاه حال بیماران و بیمه شدگان سازمان علاوه بر خدمات درمانی تحت پوشش به جهت رفاه خدماتی اعم از جراحی های زیبایی ، خدمات دندانپزشکی و ... را نیز ارائه داده و هزینه آنها نیز از بیمه شدگان براساس نرخ تعریف شده دریافت می شود.

این مقام مسئول در خصوص هزینه آزمایش نیز تصریح کرد: آزمایشات ارائه شده در مراکز درمانی سازمان برای همه بیمه شدگان رایگان نیست و برخی افراد که بصورت اختیاری بیمه را واریز می کنند که بعضا شامل اصناف و مشاغل آزاد بوده براساس فرانشیز تعریف شده مبلغی را باید بابت خدمات پرداخت کنن اما همین خدمات برای بیمه شدگان اجبرای رایگان می باشد.

لاله ماژین افزود: علاوه بر موارد ذکر شده برخی داروهای ارائه شده در مراکز درمانی این سازمان نیز به واسطه اینکه تأمین اجتماعی بصورت کامل آنها را پوشش نداده نیز بعضا فرانشیزی اندک نیز از بیمه شدگان دریافت می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانیم این خدمات را بیش از پیش به بیمه شدگان ارائه نماییم و هرگونه مشکلی نیز مشاهده شده را جهت رفع آن اطلاع رسانی نمایند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سیمره خبر دره شهر، تاریخ 25 مرداد 96، کد مطلب: 12821: www.seymarehkhabar.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین