پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
مدير عامل آب منطقه‌اي يزد با اشاره به اعلام اخطارهایی به صاحبان تخصیص سهم پساب به دليل عدم استفاده از سهم خود تاكنون كه منجر به ايجاد مانداب كنوني در منطقه تصفيه‌خانه يزد شده است، از تصميم وزارت نيرو براي تزريق پساب تصفيه‌خانه يزد به منابع آب زيرزميني در قالب يك طرح پايلوت كشوري خبر داد.

شعار سال: «محمد مهدی جوادیان‌زاده» ، میزان ورودی كنوني فاضلاب به تصفیه‌خانه شهر یزد را معادل ۲۵۰ لیتر در ثانیه يا هشت میلیون متر‌مکعب در سال خواند و اظهار كرد: البته بخشی از اين پساب پس از تصفيه در مصارف مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وی در اين باره عنوان كرد: تخصیص پساب یزد در سال‌های گذشته به طور کامل به بخش‌هاي گردشگری، منابع طبیعی و تعدادی از صنایع و معادن استان داده شده است اما به دلیل عقب ماندن در فرایند پیشرفت فیزیکی بعضی از این طرح‌ها، تاكنون نتوانسته‌اند از پساب سهم خویش استفاده کنند لذا این بخش از پساب باقی‌مانده، به صورت ماندآب در محل تصفیه‌خانه به چشم می‌آید .

این مسئول ادامه داد: به تازگی در چند نوبت اخطارهایی به صاحبان تخصیص، داده شده است تا سهم پساب خود را انتقال داده یا این که قرارداد بین آن‌ها فسخ شود.

وی در رابطه با علت تاخیر ایجاد شده در تخصیص مجوز استفاده از پساب برای بخش‌های متقاضی نيز بیان کرد: تخصیص‌ها به طور کامل در اختیار بخش‌های مختلف گذاشته شده است و هم‌اکنون در تلاشیم تا سهم هر بخش توسط آن بخش به مصرف برسد و تعدادی از فعالیت‌های موقت صنعتی یا خدماتی که قادر به رفع نیاز خویش با پساب نیستند، از این محل تأمین خواهند شد .

جوادیان‌زاده با اشاره به مجاورت دریاچه فاضلاب با کمپ‌های کویرنوردی و تاثیرات سویی که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در اذهان گردشگران داخلی و خارجی نسبت به یزد کم‌ آب برجای می‌گذارد، گفت: در سال گذشته طرحی تهیه شده که هم اکنون توسط مشاور در مراحل نهایی مطالعه قرار دارد و براساس اين طرح بخشی از پساب با تصفیه تکمیلی و گندزدايی بصورت تغذیه مصنوعی در داخل منابع آب زیرزمینی تزریق خواهد شد تا از این طریق بخشی از افت منابع آب زیرزمینی جبران شود.

وی با بیان این که طرح مذکور یکی از مترقی‌ترین روش‌های استفاده از پساب تصفیه شده در دنیاست، افزود: این طرح از طرح‌های سيزده‌گانه‌ای است که وزیر نیرو به همراه وزرای جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به ریاست محترم جمهور پیشنهاد داده شد که استان یزد یکی از استان‌های پایلوت برای انجام این کار است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت یزدزیست، تاریخ 8 خرداد 97، کد مطلب: 13196: www.yazdzist.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
امیدواریم زمینه هایی برای تصفیه این آب ها هم فراهم شود تا مشکلات کم آبی هم برطرف شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین