پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
رحیمی در تبیین نظر خود نسبت به شفاف شدن رای نمایندگان مجلس برای عموم مردم گفت: من با شفافیت آرا و هر گونه شفافیتی که مجلس را به عنوان یک اتاق شیشه‌ای در معرض دید آحاد ملت قرار بدهد، موافق هستیم.

شعار سال: علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره آرای ممتنع نمایندگان گفت: افراد حاضر در صحن باید در رای‌گیری حضور فعال داشته باشند، این کار انجام شده است. ما عقیده داریم رای ممتنع در صحن علنی معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند. با توجه به اینکه در کمیسیون‌ها کار کارشناسی صورت می‌گیرد، افراد وقت دارند که با مطالعه دقیق رای موافق یا مخالف خود را به صورت شفاف مطرح کنند.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی درباره موضوع شفاف شدن آرای نمایندگان مجلس گفت: در موضوع شفاف شدن رای نمایندگان، مشکل قانون اساسی را داریم. آنجا بحث این است که رای نمایندگان به صورت مخفی است و کسی نباید در رای نمایندگان به جز در موارد خاص ورود کند. ولی ما می‌دانیم که بسیاری از موارد عادی تبدیل به موارد خاص شده است. گاهی باید رای نمایندگان محفوظ باشد ولی من با شفافیت آن موافق هستم.

وی افزود: اگر نمایندگان محترم پیشنهادی دارند، به صورت مکتوب پیشنهاد خود را به کمیسیون آیین‌نامه داخلی ارائه کنند. تا این لحظه اطلاع ندارم که نمایندگان به صورت شفاف چنین درخواستی را داشته باشند. ضمن اینکه نمایندگان در اعلام آرا خود کاملا آزاد هستند و هیچ اصراری برای نمایندگان نیست که آرا خود را اعلام کنند. گاهی برخی از نمایندگانی که موافقت دارند، رای خود را بالا می‌گیرند و به خبرنگاران نشان می‌دهند.

رحیمی گفت: هر نماینده‌ای می تواند شفاف باشد و همه آنچه را که در مجلس می‌گذرد به اطلاع موکلین خود برساند. همه چیز وقتی از رادیو به صورت زنده پخش می‌شود و موافق و مخالف صحبت می‌کنند؛ کاملا مشخص است.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه در برخی موارد، تعداد امضاها در موافقت با یک طرح و تعداد آرای مثبت به همان طرح متفاوت است، گفت: رایزنی‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی صورت می‌گیرد. مسائلی مطرح می شود و هنگام امضا کردن به دلیل اعتماد به همکاران این کار را انجام داده‌اند ولی بعد از تحقیق، نظرشان عوض می‌شود. در کشور ما دموکراسی است و جای هیچ مشکلی نیست.

نماینده مردم تهران در تبیین نظر خود نسبت به شفاف شدن آرای نمایندگان مجلس برای عموم مردم گفت: من با شفافیت آرا و هر گونه شفافیتی که مجلس را به عنوان یک اتاق شیشه‌ای در معرض دید آحاد ملت قرار بدهد، موافق هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عیارآنلاین، تاریخ 9 خرداد 97، کد مطلب: 65268: www.ayaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
بسیاری از این نمایندگان فراکسیون امید با نام اصلاح طلبی وارد پارلمان ایران شده اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین