پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
سخنان اخیر و مهم دکتر ولایتی درباره برجام اولویت مهم یک سایت خبری شده است و در اقدامی مغرضانه تلاش می‌کند از ابعاد مختلف به تخریب مرد کهنه‌کار دستگاه دیپلماسی کشور بپردازد.

شعار سال: پس لرزه‌های تغییر و تحول در دانشگاه آزاد حالا بعد از گذشت کمتر ازدوسال و انتقاد به حضور تیم جدید مدیریتی در مجموعه بزرگ این دانشگاه، اینبار رنگ و بوی برجامی به خودش گرفته و دست خیلی‌ها را در این بازی رو کرده است.

همین چند وقت پیش بود که عمر دوساله برجام تمام شد و خیلی‌ها به تکاپو افتادند یک سر دیگر ماجرا را به اروپایی‌ها گروه بزنند و راه برجام را در قاره سبز ادامه دهند. خط و ربطی که رهبری انقلاب هم آن را شبیه به قبل خواندند وبا صدایی رسا گفتند به اروپایی‌ها هم خوشبین نیستیم.

حالا یکی از کهنه‌کارهای دستگاه دیپلماسی ایران، زبان به نقد باز کرده و از چند و چون این قرارداد گفته و برایش مثالی با عمر صد سال آورده است.

علی اکبر ولایتی که حالا سکان هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را بعد از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بر عهده دارد، در تازه‌ترین انتقاد خود گفته " ترکمان‌چای هم نسخه فارسی داشت، اما برجام ندارد" و همچنین انتقادات مهم دیگری به برجام وارد کرده است.

انتقاداتی که برای خیلی‌ها سنگین تمام شده و ولایتی را به حمایت‌های اولیه خود از برجام ارجاع داده‌اند. آن‌ها با عصبانیتی که از انتقاد رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد نشات می‌گیرد می‌گویند: آقای ولایتی اوایل برجام حامی بود حالا به منتقد تبدیل شده است؟

حرف و حدیث‌هایی که حمیدرضا مقدم‌فر در مصاحبه خود به آن پاسخ داده و گفته "دکتر ولایتی از کلیت و ماهیت برجام حمایت کردند نه از جرییات آن"

حالا رسانه‌ای شدن انتقادات علی اکبر ولایتی به روند اجرایی شدن برجام و بند بند آن و تعهداتی که فی ما بین بوده، برای برخی که از تغییر و تحولات دانشگاه آزاد هنوز هم بغض بر گلو دارند قابل تحمل نیست و کمر همت بسته‌‌اند تا به این بهانه دست به تخریب دکتر ولایتی بزنند.

مشاور رسانه‌ای علی اکبر ولایتی در مصاحبه‌ خود به انتقادات گذشته علی اکبر ولایتی در خصوص برجام اشاره کرد وگفت: آقای ولایتی در دوران مذاکرات، همین نقدها را به انحاء مختلف در جلسات خصوصی به تیم مذاکره‌کننده منتقل کرده بود اما به دلیل عدم متهم شدن به تفرقه‌افکنی و سنگ‌اندازی در پیش پای مذاکره‌کنندگان، از اظهار علنی بسیاری از آنها امتناع می‌کرد.

در کنار حمیدرضا مقدم‌فر، چهره‌های زیادی حالا قد علم کرده‌اند تا جلوی هجمه‌ها به کسی که سابقه 16 سال ریاست بر دستگاه دیپلماسی ایران را دارد بگیرند.

حمایتی که حالا یکی از رسانه‌های مرتبط با تیم قبلی دانشگاه آزاد اسلامی بر آن عنوان «سازمان یافته» گذاشته‌ و معتقد است از بودجه بیت المال برای این کار استفاده شده است.


مصطفی فقیهی مدیر مسئول سایت خبری انتخاب که تا پیش ازتغییرات دانشگاه آزاد، مشاور رسانه‌ای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و بعد ازوفات ایشان مشاور یاسر هاشمی در دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد بود، گفته‌است سایت انتخاب که در کارنامه‌اش سابقه 13 بار فیلتر شدن در دولت نهم و دهم و دو بار فیلتر شدن در دولت اعتدال را دارد، یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین رسانه‌های جریان اعتدال است.

شاید این کار تا حدی طبیعی به نظر برسد که دانشگاه آزاد برای اعلام حمایت‌ها واعتراض‌ها و مواضع خود از رسانه رسمی و مرجع خود اقدام کند، رویه‌ای که برای خیلی از رسانه‌ها و حامیانشان عادی و معمول است و البته این طور اقدام حمایتی رسانه دانشگاه آزاد که مصطفی فقیهی مدیرمسئول سایت انتخاب به آن اعتراض کرده، در ایام حیات مرحوم هاشمی رفسنجانی و زمان ریاست حمید میرزاده و قبل از آن هم به بهانه‌های مختلف سابقه داشته است.

حمایت‌هایی که در زمان ریاست سابق این دانشگاه انجام شده بود اما هیچگاه از سوی این سایت عنوان مصاحبه‌های سازمان یافته به آن اطلاق نگردید و نگرانی برای استفاده از اموال بیت المال به وجود نیامد.


جالب این است که سایت "انتخاب" در سلسله اخبار و گزارشاتی که با رویکرد تخریب از علی اکبر ولایتی منتشر کرده بود، روز گذشته در مصاحبه‌ای با دکتر علی خرم، دیپلمات سابق کشورمان، از عبارت مغرضانه «گاف ولایتی در مورد برجام و نداشتن نسخه فارسی» در تیتر استفاده کرده بود.

اما حالا این دیپلمات کشورمان در توضیحی به این سایت اعلام کرده‌است کلمه «گاف» برداشتی از اظهارات اخیر علی اکبر ولایتی در مورد نبود نسخه فارسی برای برجام(توسط سایت انتخاب) بوده و این واژه، توسط وی استفاده نشده است.

مشابه اقدام حمایتی دانشگاه آزاد از مواضع اعلام شده مردی که در دنیای سیاست خارجی برای رئیس دستگاه دیپلماسی ایران حکم پدری و استادی دارد، حالا در وب سایت انتخاب با رویکرد تخریبی و مغرضانه قابل مشاهده است.

تخریب مغرضانه و سیاستی که ریشه‌اش در قطع شدن منافع سیاسی و اجتماعی برخی از دانشگاه آزاد اسلامی است و حالا مصطفی فقیهی مدیر مسئول سایت انتخاب که اتفاقا مشاور یاسر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد هم بوده برای تخریب سازمان یافته علیه دکتر ولایتی بیش فعال شده است.

خبرگزاری آنا، مستندات مهمی از روابط چند رسانه زنجیره‌ای برای تخریب دکتر ولایتی در دست دارد که فعلا نیازی به انتشار آن دیده نشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 13 خرداد 97، کد مطلب: 394283: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین