پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
رئیس امور منابع آب شهرستان خمین گفت: حل مشکل کاهش منابع آب زیرزمینی شهرستان خمین در گرو اصلاح الگوی کشت و گسترش سیستم آبیاری نوین است.

شعار سالحمید رنجبری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب خمین اظهار داشت: با توجه به اینکه نصب کنتور هوشمند برای کشاورزان ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد، این مساله سبب شده کشاورزان نسبت به نصب این کنتورها تمایل نداشته باشند.

رئیس امور منابع آب شهرستان خمین افزود: با این وجود در راستای تعادل بخشی به منابع آبی و کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی، مقرر است تمدید پروانه بهره برداری چاه های آب در گرو نصب کنتور هوشمند باشد.

وی بیان کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت آن را دارند که در صورت تمام شدن سهمیه آب، به طور خودکار برق چاه را قطع کنند و همچنین همزمان قادر به اندازه گیری میزان مصرف برق و آب هستند.

رئیس امور منابع آب شهرستان خمین خاطرنشان ساخت: در حال حاضر سالانه ۳.۵میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب در بخش کشاورزی شهرستان خمین می باشد و این مساله به مشکل بحران آب این دشت دامن زده است.

رنجبری تصریح کرد: طبق ارزیابی ها، هم اکنون ۳۲ چاه آب کشاورزی خمین بیشتر از سهمیه پروانه بهره داری خود آب مصرف می کنند و این باعث شده کاهش سطح درازمدت سفره های آب زیر زمینی دشت خمین از ۵۱ سانتیمتر به ۷۳ سانتیمتر برسد.

رئیس امور منابع آب شهرستان خمین ادامه داد: همچنین به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی لازم است که گسترش سیستم آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 17خرداد 97، کدمطلب: 4314956 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
تا کی قراره فقط تئوری نویسی کنیم و هیچ کسی هم عملی نکنه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
باید جهاد کشاورزی به کشاورزان وام های بی بهره برای ساختار نوین ابیاری بدهد تا مشکل حل شود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین