پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
مرکزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش تولید نیازمند بازار فروش است، ادامه داد: جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌تواند محقق شود و دولت نباید بخش خصوصی و نظرات او را در این راستا نادیده بگیرد.
شعار سال: مرکزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش تولید نیازمند بازار فروش است، ادامه داد: جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌تواند محقق شود و دولت نباید بخش خصوصی و نظرات او را در این راستا نادیده بگیرد.

منوچهر توسطی در خصوص شعار سال جاری با عنوان "جهش تولید" اظهار کرد: نامگذاری سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی خوب و مناسب بوده و تلاش شده یک جهت‌دهی برای حمایت از تولید ملی، رونق تولید، ایجاد اشتغال و .. انجام شود و سال جاری نیز در راستای جهت دهی به افزایش تولید نامگذاری شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه جهش تولید نیازمند تامین زیرساخت‌ها و مقدمات اولیه است، تصریح کرد: اولین لازمه جهش تولید تامین منابع مالی است که باید در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، چراکه سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی به علت تورم دچار مشکل شده و باید این منابع به سبب رفع مشکلات تامین شود.

توسطی ادامه داد: به صراحت می‌توان بیان کرد که منابع مالی مورد نیاز در حال حاضر به میزانی که تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه و هزینه‌ها نیاز دارند وجود ندارد و غالبا تولیدکنندگان به علت عدم فروش تولیدات، در زمینه تسهیلات دریافتی به سیستم بانکی نیز بدهکار هستند.

وی اضافه کرد: تصور بنده بر این است که در سال جاری هزینه‌های اولیه تولید اعم از حقوق و دستمزد افزایش پیدا خواهد کرد که این امر می‌تواند مانعی برای جهش تولید باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: نامگذاری سال و هدفگذاری در این خصوص به خوبی صورت گرفته، اما تا زمانی که سیستم مطابق نامگذاری‌ها تغییر نکند و شاخصی برای ارزیابی‌ها وجود نداشته نباشد طبیعتا این اتفاق خوب رخ نخواهد داد و در سیستم اجرا اتفاقات متناسب با نامگذاری رخ نمی‌دهد پس باید قوانین و مقررات لازم در هر سه قوه و دستگاه‌های اجرایی و کسانی که در حوزه تولید کار می‌کنند، با نیت جهش تولید و افزایش تولید ایجاد شود.

توسطی گفت: تعطیلی واحد‌های تولیدی، ویروس کرونا، رکود اقتصادی، تورم، کاهش ارتباطات خارجی، محدودیت بازار فروش و موانع صادرات و ... می‌توانند موانعی برای تحقق شعار سال باشند، به همین دلیل باید برای بی اثر کردن این موانع برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید نیازمند بازار فروش است، ادامه داد: جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌تواند محقق شود و دولت نباید بخش خصوصی و نظرات او را در این راستا نادیده بگیرد.

توسطی در پایان افزود: امیدواریم که کشور بتواند برای رسیدن به یک شرایط عادی فعلا معضل کرونا را با همدلی و وفاق سپری کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 9 فروردین 1399، کدخبر: 99010904206 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین