پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
فائزه ساداتی ظهر سه شنبه در کارگروه تولیدی و اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان همدان از افزایش مراکز خرید تضمینی گندم و جو خبر داد.
شعار سال: معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان از پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی برداشت گندم در همدان خبرداد.

فائزه ساداتی ظهر سه شنبه در کارگروه تولیدی و اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان همدان از افزایش مراکز خرید تضمینی گندم و جو خبر داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: با توجه به بارندگی ها بسیار خوب اردیبهشت ماه سال جاری پیش بینی می کنیم شاهد افزایش محصول و برداشت گندم و جو در سطح شهرستان همدان باشیم.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده امیدواریم در خرید، انبار و پرداخت وجوه کشاورزان در شهرستان همدان مشکلی نداشته باشیم.

فائزه ساداتی ادامه داد: سال گذشته در شهرستان همدان چندین مرکز فرعی خرید گندم با نظارت مراکز اصلی در حال خرید گندم کشاورزان بودند که امسال باید این مراکز به صورت مستقیم تحت نظر باشند.

* رعایت فاصله مراکز خرید گندم از سوی متولیان

وی به رعایت فاصله مراکز خرید گندم از سوی متولیان اشاره و عنوان کرد: فاصله مراکز خرید گندم شهرستان همدان نباید بیش از حد دور یا نزدیک باشد چراکه موجب سردرگمی کشاورز خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با تاکید بر تعریف آهنگ حمل گندم کشاورزان از مقصد تا مراکز خرید؛ عنوان کرد: برنامه زمان بندی برداشت، انتقال و تحویل گندم و جو کشاوزران به مراکز خرید باید هماهنگ شود تا ازدحامی در این خصوص رخ ندهد.

وی افزود: مراکز خرید گندم شهرستان همدان باید به دوربین مداربسته، اینترنت، سیستم رایانه ای و باسکول مجهز شود تا ضمن تسهیل در فرایند خرید نظارت بهتری نیز اعمال شود.

* کامیون های حمل گندم بارنامه قانونی داشته باشند

ساداتی یاد آور شد: همه کامیون های حمل گندم باید در قالب ساختاری هماهنگ عمل کرده و بارنامه قانونی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اداره جهاد و تعاون روستایی شهرستان همدان باید ساز و کار خرید به موقع مراکز را به شیوه ای هماهنگ تعریف کنند تا شاهد انتقال و فروش گندم کشت شده شهرستان همدان به سایر مراکز خارج از استان نباشیم.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان همدان همچنین  خواستار افزایش اکیپ های بازرسی در ایام خرید گندم در شهرستان شد.

وی افزود: یکی از شاخصه های مهم و اختصاص یارانه های کشت و زراعت کشور میزان تولید و خرید گندم است که این مهم می تواند شهرستان همدان را در ناهماهنگی خرید گندم متضرر کند.

سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان همدان در سال جاری ۶ هزار و ۲۲۴ هکتار است
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان همدان در سال جاری ۶ هزار و ۲۲۴ هکتار بوده که در سامانه ثبت شده است.

حسین فضلی عنوان کرد: سطح زیر کشت گندم دیم شهرستان همدان نیز در سال جاری ۵۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است.

فضلی ادامه داد: میزان جو آبی کشت شده شهرستان همدان ۴ هزار و ۱۲ هکتار و کشت دیم این محصول ۵ هزار و ۲۰ هکتار است.

وی به بارش های اردیبهشت سال جاری اشاره کرد و افزود: استقبال تغییر کشت کشاورزان از شیوه آبی به دیم ۱۰ برابر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان اضافه کرد: با توجه به فصل بارش بسیار خوب سال جاری و کاهش سن غلات شهرستان همدان افزایش ۳۰ درصدی برداشت گندم و جو نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست.

فضلی عنوان کرد: پیش بینی و افزایش ظرفیت انبار های خرید گندم و جو شهرستان همدان به ظرفیت ۹۵ هزار تن صورت گرفته است.

وی در پایان یاد آور شد: به ترتیب از ۴ و ۱۰ تیرماه سال جاری برنامه خرید جو و گندم کشاورزان شهرستان همدان در مراکز خرید گندم پیش بینی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 4325004 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
خدا را شکر، امسال گندم در کل کشور فراوان شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین