پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
امسال ۱۰۰۰ روستای محروم از نعمت گاز آذربایجان غربی در انتظار تحقق وعده دولت و شرکت گاز هستند تا بالاخره شعله گاز در خانه آنها هم روشن شود.

شعار سال: چند ساعت مانده به بازی ایران_پرتغال در جام جهانی درست در لحظاتی که همه قلب‌ها تند تند می‌زد و حتی قلب تازه عمل جراحی شده شهریاری استاندار آذربایجان غربی هم حسی توام با هیجان و دلهره را تجربه می‌کرد خبری منتشر شد که نشان می‌داد استاندار لبخند زنان موافقت‌های نهایی برای مشارکت بانک ملی در گاز رسانی به 1000 روستای آذربایجان غربی را جلب کرده و سیستم بانکی این بار می‌خواهد به تمام افرادی که می گویند بانکها در توسعه استان نقش ندارند ثابت کنند که این چنین نیست.

این خبر به دلیل همزمانی بازی فوتبال و سپس واکنش‌های پس از بازی به همان خبر کوتاه محدود شد.

حتی کسانی که پس از روی کار آمدن شهریاری دستشان روی ماشه واژه‌ها گذاشته‌اند تا شلیک کنند و بگویند کارهای استاندار شوآف است هم در قبال این خبر مهم سکوت کردند.

انگار خودشان هم در خلوتشان گفته‌اند که از پول‌های کهنه نوارهای چسب محافظت می‌کند، از سربازها، سنگرها و اگر قرار است کسی از این استان حمایت کند این «ما» هستیم که باید مراقب باشیم، گاز دار شدن یک هزار روستا می‌تواند تا حدود زیادی گرد محرومیت را از چهره استان پاک کند.

احتمالاً گروس عبدالملکیان هم اگر باخبر شود در استانی که شاخص بهره‌مندی روستاهایش از گاز 50 درصد است قرار است با یک قرارداد سفت و محکم یک هزار روستا گازدار شوند آن وقت دیگر نمی‌سراید که «دختران روستا در آرزوی شهر می‌میرند».

شاید گاز همه رویاهای روستائیان ما نیست، اما قطعاً سهم زیادی در رونق دادن به خانه‌های روستایی دارد که تاقچه هایشان شاهد هق هق دخترهایی بوده‌اند که نمی‌خواستند زن پسر خان فلانی بشوند اما جرات نکردند روی حرف پدر حرف بزنند، ازدواج کردند، بچه دار شدند، پیر شدند، هووهای زیادی را تجربه کردند، مُردند، خاکستر شدند.

نمی‌دانم کدام مادرها در کدام روستاهای نوار مرزی با شنیدن خبر گازدار شدن یک هزار روستا اسپند دود کرده‌اند، چشم زخم آویزان کرده‌اند به دیوارها... کدام مردها که صلوات فرستاده‌اند، نماز شُکر بجای آورده‌اند... ولی خوب می دانم منصفانه نیست ساکنان صبور و رنجور روستایی از نعمت گاز بی بهره باشند.

خبر دارید که چه روستاها به دلیل نبود امکانات تخلیه شده‌اند و ساکنانش ترجیح داده‌اند در حاشیه شهر ارومیه در خانه‌های بدقواره و نمور و کوچه‌های کج و معوج علی آباد، اسلام آباد و کشتارگاه زندگی کنند، اما خیالشان از برق، آب، گاز و بهداشت درست و حسابی راحت باشد.

آمارها می‌گوید 801 روستای آذربایجان غربی گازدار هستند، در حالی که این تعداد تا پیش از دولت یازدهم همان موقع که دولت پول پارو می‌کرد کمتر از 200 روستا بود.

همین سال قبل 188 روستا گازدار شده‌اند از مجموع یک میلیون و 100 هزار نفر مردمی که در روستاهای استان زندگی می‌کنند الان 600 هزار نفر آسایش با گاز را تجربه می‌کنند.

خاطره خوبی از امثال خاوری و بانک ملی نداریم اما به وفای عهد و تعهد استاندار کنونی آذربایجان غربی خوشبین هستیم و امیدواریم حسرت ساکنان روستایی بی‌بهره از نعمت گاز پیش از رسیدن جشن چهل سالگی انقلاب پایان یابد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7 تیر 97، کد مطلب: 1762362، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
چهل سال از انقلاب می گذرد و ما همچنان درگیر نیازهای ائلیه مردم هستیم! این نیاز ها برای کشور های اروپایی واقعا دیگه به حالت مسخره در اومدن! واقعا نمیدونم این سختی های بیهوده قراره کی تموم شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین