پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۱۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
۴۰ کیلومتر مانده به مرز ایران- ترکیه، پل هوایی زیبایی برای حرکت قطار وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. این پل در سال ۱۳۴۹ توسط یک خانم مهندس سوئدی طراحی و توسط یک تیم اجرایی ساخته شده و ۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد.

شعار سال: ۴۰ کیلومتر مانده به مرز ایران و ترکیه و در اطراف شهر خوی، سازه فلزی بزرگی نظرها را بخود جلب می کند. روی پل تاریخ تاسیس آن را مربوط به سال ۱۳۴۹ نوشته اند. پلی که توسط خانم  مهندسی سوئدی طراحی و توسط یک تیم اجرایی ساخته شده است. پلی که شاه راه قطاری کشور با ترکیه و اروپا محسوب می شود.
در دوران جنگ ، عراق تلاش فراوانی برای تخریب این پل و قطع شریان اصلی حمل و نقل ریلی ایران با اروپا ، از طریق حملات موشکی مکرر نمود. حملاتی که فقط توانست 30 درصد پایه های پل را تخریب کند.


خلاصه هر سازه ای که به چشمت خاص اومد برو سمتش و گذشتشو دربیار! این پل هنوزم توسط خیلی از آدم های مشتی داره نگهداری میشه و همیشه در معرض خطر حمله گروهک های برون مرزی هستن! دمشون گرم و همیشه سلامت باشن! حالا فکرش رو بکنید که بروید بالای این پل و از انجا خودتان را با چتر در آغوش آسمان میهنن رها کنید! می شود این ویدیو خاص که خیلی حالت انسان را خوب می کند!

 

تعداد بازدید : 157



پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
50 سال پيش يك خانم مهندس سوئدي اين رو طراحي كرده همين نشون ميده كه ما در زمينه مهندسي چق4د ميتونيم عقب باشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
انقد از اين جاذبه هاي ديدني داريم كه اصلا حد نداره بايد براشون بهتر از اين سرمايه گذاري ميكرديم
قطور
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
پل زیبای قطور❤
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین