پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال مطالعه و شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در سطح استان برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام شده و تلاش می‌شود تا با این امر زمینه‌ساز حفاظت هر چه بیشتر از این آثار شویم.
شعار سال: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال مطالعه و شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در سطح استان برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام شده و تلاش می‌شود تا با این امر زمینه‌ساز حفاظت هر چه بیشتر از این آثار شویم.
 منصور عالیقدری صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی و باستانی در سطح استان امسال 45 پروژه در بخش میراث فرهنگی در سطح استان اجرا می‌شود که در حال حاضر شاهد عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مناطق مختلف استان هستیم.

وی تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های اجرایی در حوزه میراث فرهنگی استان در بخش مطالعه آثار تاریخی بوده که در همین راستا امسال مطالعه و شناسایی 15 اثر تاریخی در سطح استان برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام شده و تلاش می‌شود تا با این امر زمینه‌ساز حفاظت هر چه بیشتر از این آثار در کنار معرفی آنها در سطح ملی باشیم.

عالیقدری افزود: این آثار در شهرستان‌های پارس‌آباد و سرعین شناسایی شده به طوری که 12 اثر متعلق به شهرستان پارس‌آباد شامل محوطه‌های تاریخی و تپه‌های این منطقه بوده و سه اثر نیز در شهرستان سرعین بوده که مطالعه و مستندنگاری شده و برای ثبت در فهرست آثار ملی این آثار تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام می دهیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: مطالعه این طرح‌ها و آثار تاریخی و باستانی در استان با اختصاص اعتبارات لازم انجام شده و پس از تکمیل عملیات مطالعات این آثار زمینه برای ارسال و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی فراهم می‌شود تا بتوانیم با هماهنگی‌های لازم ثبت ملی این آثار را شاهد باشیم.

وی گفت: در زمینه شناسایی و مطالعه آثار تاریخی در دیگر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی شده تا اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهیم و امیدواریم با این فعالیت‌ها و پیگیری‌ها بتوانیم زمینه برای صیانت هر چه بیشتر از آثار و مکان‌های تاریخی در سطح استان را فراهم آورده و با معرفی آنها در سطح ملی زمینه‌ساز حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در منطقه باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 1778256 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
من همیشه حرص میخورم که هنوز تعدادی از بناهای تاریخی هست که ثبت ملی هم نشده باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
با تشکر از خبرگزاری خوبتون و پوشش خوب خبری
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
خداکنه هر چه زودتر این هارو ثبت ملی کنند تا بتونیم برای گردشگر هاش برنامه ریزی کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین