پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله، تلخ بود آنقدر تلخ که شاید سالیان سال هم تلخی آن شب پاییزی هرگز از اذهانمان بیرون نرود اما این زلزله صحنه های شیرینی هم داشت و آن هم یکدلی و یکرنگی ایرانیان و چه بسا جهانیان برای کمک رسانی به زلزله زدگان بود و تاریخ هرگز صف طولانی ورود کامیون های حاوی کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه را از یاد نخواهد برد.

شعار سال: این زلزله فرصت هایی هم برای ما کرمانشاهیان به همراه داشت، فرصت بازسازی. که با کمک های دولت و البته خیرین کار بازسازی این مناطق با سرعت قابل توجهی در حال انجام است و فرصت بسیار خوبی بود که حداقل در مدت یکی دو سال جمعیت قابل توجهی از مهندسین، صنعتگران، معماران و کارگران مشغول کار شوند تا شاید قدری از این آمار سر به فلک کشیده بیکار استان هم کاهش می یافت اما گویا این روزها ماجرا شکل و شمایل دیگری به خود گرفته و نه تنها خبری از ایجاد اشتغال برای کرمانشاهیان در مناطق زلزله زده نیست بلکه غیر بومی ها، فرصت هرگونه ایجاد شغل را از کرمانشاهیان گرفته اند. به گونه ای که بر اساس آمار موجود از
یازده هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده، پنج هزار نفر غیربومی هستند و این برای استانی که بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد، فاجعه است که در همین راستا استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال استان، از اینکه نیمی از نیروهای کار مناطق زلزله زده استان غیربومی هستند، انتقاد کرده و خواستار پیگیری موضوع جذب نیروی کار بومی در مناطق زلزله زده استان شده و از عملکرد اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در عدم ساماندهی نیروی کار استان برای اعزام به مناطق زلزله زده انتقاد کرده است.
اینکه چرا باید در این استان که بر اساس آمار قبلی بیش از ۱۷۰ هزار نفر بیکار دارد، وجود پنج هزار فرصت شغلی در مناطق زلزله زده را از دست دهد؟ سوالی است که نیاز است مسئولین مربوطه پاسخ دهند که قطعا هر پاسخی هم که ارائه شود هرگز خیل عظیم بیکاران کرمانشاهی را قانع نخواهد کرد چراکه همه آنها خواهند گفت:«چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه باختر، تاریخ -، کد مطلب: 71065


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
اره واقعا کل مردم برای کمک هم دل شده بودن وسعی کردن یه گوشه از زخم های مردم کرمانشاه از بین ببرن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین