پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برنامه‌ریزی جهت طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی در مدار ژئو (GEO) خبر داد و گفت: همچنین طراحی و ساخت دو ماهواره مخابراتی و سنجشی عملیاتی با دقت‌های 15 متر و 5 متر نیز در دستور کار قرار دارد.

شعارسال: دکتر حسن حدادپور با اعلام این خبر اظهار کرد: در این خصوص، پروژه‌های پارس 1 و ناهید 2 در پژوهشگاه جاری بوده و طراحی مفهومی این دو در دست اجرا است.

وی از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه به توسعه و به کارگیری فناوری استفاده از سکوهای استراتوسفری در راستای رفع نیازهای مخابراتی و سنجشی کشور اشاره کرد.

سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران همچنین با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی در سال 94 افزود: فاز دوم این مرکز با رویکرد توسعه ابزار و تجهیزات لازم برای تصدیق و صحه‌گذاری سامانه‌های فضایی عملیاتی در پژوهشگاه فضایی ایران در دست اجرا است.

حدادپور با تاکید بر این که عرصه فضایی گران و دیر بازده ولی سودآور است، خاطرنشان کرد: دستاوردهای فناوری‌های فضایی در زندگی روزمره مردم بسیار کاربرد دارد و در بسیاری از بخش‌های دیگر از جمله پزشکی از راه دور، کشاورزی، هواشناسی و مدیریت بحران در کاهش بلایای طبیعی نیز نقش مهمی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22فروردین1395، کدخبر: 95012208314: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین