پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای تخریب حوض میدان نقش جهان باید کار کارشناسی صورت گیرد.
شعار سال: مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای تخریب حوض میدان نقش جهان باید کار کارشناسی صورت گیرد.

فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ،درباره انتشار خبری مبنی برتخریب حوض میدان نقش جهان گفت : اگرنیاز به ایجاد میدان چوگان است،باید تغییرات ساختاری در میدان نقش جهان ایجاد شود.

وی افزود:این در حالی است که این تغییرات کاربری در میدان باید بررسی و تحقیق فنی توسط کارشناسان صورت گیرد و هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه بازی چوگان کارکرد و کاربری اصلی این میدان نبوده تصریح کرد: در زمان صفوی این میدان به عنوان یک نقطه کانونی برای اجتماع مردم و رویدادهای مهم است.

وی افزود:خوب است بتوانیم کاربری‌های تاریخی این میدان را احیا کنیم اما احیای آن مستلزم این است که با حفظ کاربردهای شهری آن وبازی چوگان را هم در کنار این کاربری‌ها داشته باشیم.

الله یاری بیان کرد:با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استقبال خوبی از برگزاری مسابقات چوگان به صورت نمادین در میدان نقش جهان صورت گرفته است،تصمیم به اجرای طرحی برای احیای این ورزش سنتی در اصفهان داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1397، کدخبر: 6614143 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین