پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
استاندار سمنان می‌گوید اوایل کارش با پوشش خبرنگار بین مردم حاضر می‌شده است تا مشکلات آنها را بیشتر لمس کند؛ او در آیین روز خبرنگار به مدیرانش دستور داد تا شکایت‌هایشان را از رسانه‌ها پس بگیرند.

شعار سال: آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان و معاونان وی، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس و مدیرعامل خانه مطبوعات ایران، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، جمعی از مدیران کل استان و نیز مدیران مسؤول و خبرنگاران رسانه‌های سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی استان برگزار شد.

استاندار سمنان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور فعالان این عرصه برگزار شد، با اشاره به دشواری‌های کار فعالان عرصه خبر بیان کرد: خبرنگاران انسان‌های شریف و خادمان گمنام جامعه هستند که هدفشان، انعکاس مشکلات آحاد جامعه است؛ خودشان کمتر دیده می‌شوند اما همیشه نقاط ضعف و قوت را نشان می‌دهند.


مدیران سعه‌صدر داشته باشند

استاندار سمنان، رسانه‌ها را ظرفیتی مطلوب برای پیشرفت و رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: باید سعه‌صدر مدیران نسبت به خبرنگاران که خیرخواه هستند، افزایش یابد؛ چراکه در این گفت‌وگوها، برکات و خیراتی است که منجر به پیشرفت خواهد شد.

چاوشی روز خبرنگار را فرصتی برای شنیدن مصائب و دغدغه‌های این قشر اعلام کرد و با اشاره به ضرورت پاسخگویی مشکلات مطرح‌شده، اظهار داشت: مدیران ما حرف‌ها و دغدغه‌های شما را شنیده‌اند و به حکم انصاف آنچه را درست تشخیص ‌دهند، عمل خواهند کرد.

وی افزود: برای واکنش به این مسائل، بنده به خودم اطمینان دارم و مدیران دیگر نیز به این رویه تأسی خواهند کرد.


بی‌عدالتی‌ها را گزارش دهید

استاندار سمنان با اشاره به دغدغه برخی خبرنگاران و انتقاد آنان به بی‌عدالتی از سوی شماری از مدیران اظهار کرد: این انتقاد حتماً به مافوق آنان در استان سمنان (شخص استاندار) گزارش داده شود و اگر این بی‌عدالتی تأیید بود و اصلاح نشد، حتماً برای رفع آن اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به رعایت انصاف در قلم و دقت و توجه به این اصل بیان کرد: خبرنگاری حرفه‌ای خطیر و تیغ دو لبه است؛ حرکت شما روی لبه تیغ برانی است که اشتباه در هر طرف آن آسیب‌زاست و جبران آن کار سختی است؛ باید در این مسیر دقت و توجه را توشه راه قرار داد.

چاوشی با بیان اینکه باید هوشیار بود تا اشتباهی منجر به خدشه به جایگاهی نشود، افزود: نباید با دامن زدن به برخی طرح‌ها که اثبات نشده از کجا خط می‌گیرند، افکار عمومی و طبقات ضعیف جامعه را محصور کرده و تحت تأثیر قرار دهیم.


بیشترین ارتباط را با مردم داشته‌ام

استاندار سمنان با اشاره به آگاه بودن و دغدغه‌مندی خادمان مردم نسبت به مشکلات و مصائب مردم بیان کرد: بنده به شخصه در دوران مسؤولیتم در مناطقی حضور پیدا کرده و سرکشی کردم که شاید کمتر در گذشته شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

وی بیان کرد: بیشترین ارتباط را با مردم داشته‌ام؛ حاضر به اثبات این ادعا هستم و گاهی در مراکز جمعیتی حضور پیدا می‌کردم که برای مردم هم سؤال پیش می‌آمد که عجب این استاندار بود؟!

چاوشی افزود: برای لمس مشکلات مردم حتی در کسوت خبرنگاری نیز ظاهر شده تا از نزدیک در جریان کمبودها و مصائب مردم قرار بگیرم.

استاندار سمنان بیان کرد: برخی از حرف‌ها و مطالبی که مطرح می‌شود، به جایی نمی‌رسد و تنها ذهنیت کاذب در افکار عمومی نسبت به متولیان امور آنان وارد می‌کند که باید به این خط‌کشی‌ها پایان داد و از میان برداشته شود.

چاوشی با تأکید بر ضرورت حفظ انسجام ملی در شرایط حساس کنونی بیان کرد: امروز ملت و دولت از هم جدا نیستند و اگر جدا باشند، هر دو بازنده هستند.


فرافکنی جایز نیست

استاندار سمنان افزود: همه باید پذیرای سهم مشترکی در مسؤولیت‌ مشکلات امروز باشیم؛ فرافکنی از دولت و ملت و از خبرنگار و ارباب رسانه جایز نیست.

چاوشی خبرنگاران را آمران به معروف و ناهیان از منکر معرفی کرد و یادآور شد: کار خبرنگاران به‌نوعی عبادت است و باید در این جایگاه به‌گونه‌ای عمل کرد که مقصود حاصل شود و برای به کرسی نشاندن حرف خود در عرصه منطق از واژگان درست باید استفاده و از طعنه پرهیز کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: انعکاس ایرادات ما منجر به زینت و درخشش ما می‌شود و نباید از این زینت دادن و درخشش برنجیم.

وی افزود: درخشش ما شخصی نیست و به پای نظام ما نوشته می‌شود؛ اگر نقصی از کار ما کاسته شود بر فضیلت نظام اسلامی افزوده می‌شود و اگر حسنی از مسؤول جمهوری اسلامی در ذهن مردم دیده شد، فضیلتی است که در اذهان مردم ثبت خواهد شد.


تفکیک قوا بی‌معناست

چاوشی با اشاره به اینکه هیچ کسی از عیب مبرا نیست و به همه افراد انتقاداتی وارد است، افزود: اگر خبرنگاران در موضع نقد قرار بگیرند، مخاطبان آنان نیز از آنان ایراد خواهند گرفت؛ همه ما ایراداتی داریم و باید مراقب باشیم.

استاندار سمنان اظهار داشت: اگر درخششی برای دولت ثبت شود، برای نظام است و تفکیک قوا بی‌معناست و تقسیم کار در قوا به‌منزله ایفای نقش بهتر است.

وی با بیان اینکه همه ما به تعبیر مقام معظم رهبری یک منظومه و مجموعه هستیم، افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که آیندگان نسبت به ما قضاوت خوب داشته باشند و باید برای ارتقای عملکرد خویش بکوشیم.


استارت دسترسی آزاد به اطلاعات

استاندار سمنان با اشاره به تصویب قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در ارتباط با گردش آزاد اطلاعات هم حتماً ملزم به رعایت اجرای این قانون هستیم؛ در این راستا، جلسه‌ای هم‌اندیشی با حضور اصحاب رسانه و مدیران برگزار خواهد شد.

وی افزود: از اینکه اطلاعات و اخبار را آزادانه در اختیار خبرنگاران بگذاریم، حمایت کرده و از این بابت باکی نداریم؛ اما اگر مطلبی جسته و گریخته و بدون تحقیق و بررسی منتشر شد، باید عواقب آن نیز پذیرفته شود.

استاندار سمنان در این آیین از مدیران دستگاه‌های اجرایی که نسبت به برخی رسانه‌ها و خبرنگاران شکایتی داشتند، درخواست کرد تا از طرح شکایت منصرف شده و به احترام این روز شکایت‌ها را پس بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 19 مرداد 97، کد مطلب: 13970519000273: www.semnan.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
کاش همه مدیران مسیولیت پذیر باشند واینکارو انجام بدن حتی شده یه دوره کوتاهی از ریاست اینکارو انجام بدن واز نزدیک مشکلات مردم ببینن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین