پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
استاندار سمنان با بیان این‌که نقد را هدیه‌ای از سوی رسانه‌ها قلمداد می‌کنیم ادامه داد: نقد منصفانه و طرح برخی مشکلات با هدف اصلاح رفتارها امری ضروری است و کارگزاران و مدیران از طرح آن استقبال می‌کنند. آنچه موجب دلخوری و البته ناامیدی می‌شود نقدهای غیرکارشناسانه است که با هدف تخطئه به رشته تحریر در می‌آید.

شعارسال: دکتر علیرضا آشناگر در دیدار با دکتر متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا و رئیس جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: انتظار داریم که اخبار رسانه‌ها مستدل و مبتنی بر واقعیات باشد.

وی با بیان این‌که نقد را هدیه‌ای از سوی رسانه‌ها قلمداد می‌کنیم ادامه داد: نقد منصفانه و طرح برخی مشکلات با هدف اصلاح رفتارها امری ضروری است و کارگزاران و مدیران از طرح آن استقبال می‌کنند. آنچه موجب دلخوری و البته ناامیدی می‌شود نقدهای غیرکارشناسانه است که با هدف تخطئه به رشته تحریر در می‌آید.

استاندار سمنان با اذعان به اینکه خبرنگاران نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شوند افزود: ورود به حاشیه به ضعف‌نگاری و در ادامه به سیاه‌نمایی می‌انجامد و این شیوه زیبنده رسانه‌ها نیست ؛چرا که رسالت آنها ارتقاء سطح آگاهی‌ مردم است.

وی با بیان این‌که خبرگزاری‌های رسمی در کشور رویکردی علمی و مناسب به اخبار دارند گفت: برخی گزارش‌های میدانی و یادداشت‌ها و مقالات علمی که در این رسانه‌ها منتشر می‌شود می‌تواند راهگشای مدیران در تصمیم‌گیری‌ها باشد.

آشناگر با بیان این‌که متاسفانه پوشش خبری رسانه‌ها در شهرستان‌ها کمرنگ‌تر است، خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به شهرستان‌ها و طرح مشکلات مردم و بیان خدمات دولت و نظام در این مناطق شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان این‌که استانداری با تقویت روابط عمومی کوشیده که به فراگیرترشدن اخبار شهرستان‌ها در رسانه های استان کمک کند ادامه داد: رسانه‌ها باید به نقویت فرآیند امید در جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا به گلایه از فقدان یک رویکرد فراگیر در رسانه‌های رسمی برای مواجهه با آنچه عملیات روانی همه‌جانبه دشمن می‌خواند، پرداخت و گفت: دشمن به دنبال القاء ناکارآمدی نظام و دولت با تمسک به برخی سیاه‌نمایی‌ها با هدف ایجاد ناامیدی در بین اقشار مختلف مردم است .

وی با اذعان به این‌که رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در رویارویی با این اهداف دشمن ایفا کنند، خاطرنشان کرد: البته رسانه‌ها تلاش خود را می‌کنند اما به نظر می‌رسد که این تلاش متناسب با هجمه دشمن نیست، لذا انتظار می‌رود که رسانه‌ها در این جنگ رسانه‌ای دشمن تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

آشناگر بر لزوم کمک به حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید و تصریح کرد: سیاست دولت تدبیر و امید توسعه همه‌جانبه همه استان‌هاست، با این همه برخی تلاش می‌کنند که با دامن زدن به برخی تفاوت‌ها و ایجاد اختلاف، مدیران را وارد حاشیه کنند.

وی با بیان این‌که خبرنگاران می‌توانند پرچمدار اتحاد و انسجام ملی باشند گفت: اهل قلم و خبرنگاران باید هرجا که احساس می‌کنند برخی در صدد خدشه واردکردن به نظام و کشور هستند با قلم خود به میدان بیایند و از کشور و نظام دفاع کنند.

استاندار سمنان از لزوم کمک به ایجاد یک بستر آرام برای فعالیت دولت و سرمایه‌گذاران در استان‌ها به عنوان یکی از وظایف ذاتی رسانه‌های متعهد نام برد و افزود: ایجاد امید نسبت به دولت و نظام و افزایش امید مردم به آینده کشور یکی دیگر از رسالت‌های اصحاب رسانه متعهد است و از قضا این مهم نیز یکی از مطالبات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است که معظم له به طور ویژه بر آن تاکید فرمودند.

این مقام ارشد اجرایی تصریح کرد: هرگونه بی‌تفاوتی در مقابل تخریب دولت و سیاه‌نمایی در خصوص عملکرد دولت و نظام باامیدآفرینی در جامعه منافات دارد لذا انتظار می‌رود که خبرنگاران در مقابل تخریب‌ها و نقدهای غیرکارشناسانه و سیاه‌نمایی‌ها بی‌تفاوت نباشیند. البته این مهم به معنای این نیست که به ضعف‌ها و کم‌کاری‌های‌ احتمالی پرداخته نشود بلکه مشکل آنجا است که برخی رسانه‌ها در کنار پرداختن به برخی مسائل به داوری و قضاوت نیز می‌پردازند و همین رویه است که در دل مخاطبین نیز بذر تردید می‌کارد و ممکن است آنها را به سمت دیگری سوق دهد.

آشناگر با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتظار ما از رسانه‌ها در بحث انتخابات بسترسازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، ایجاد شوق و امید در جامعه و رعایت بی‌طرفی است.

استاندار سمنان همچنین از معاون سیاسی استاندار و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان خواست با برگزاری نشست‌های مشترکی با خبرگزاری‌های رسمی در استان به تقویت رسانه‌ها و جریان اطلاع‌رسانی در استان کمک کنند.

استاندار سمنان در ادامه با تقدیر از رویکرد ایسنا از آن به عنوان یک خبرگزاری موفق و معتبر نام برد و گفت: خبرگزاری ایسنا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویی از وزن بسیار خوبی در بین رسانه‌های معتبر برخوردار شده و به جریان اطلاع‌رسانی و گردش آزاد اطلاعات در کشور کمک شایانی کرده است.

وی با تقدیر از عملکرد ایسنا و جهاددانشگاهی در استان سمنان پرداخت و گفت: با بضاعت خوبی که این رسانه و جهاددانشگاهی در استان دارند انتظاری جز این نیست.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار: 30 مرداد98،کدخبر: www.isna.ir،98053014414

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین