پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۷۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
پیشنهاد دادند که مردم عسلویه باید از آنجا (عسلویه) بروند، اگر قرار است چنانچه مشکلی برای هر استان یا منطقه پیش بیاید باید از آنجا کوچ کنند، پس مردم تهران که هوای آنان هم آلوده است کجا بروند؟ مردم خوزستان که با پدیده ریزگردها مبتلا هستند بازهم باید تغییر مکان بدهند؟
شعار سال: پیشنهاد دادند که مردم عسلویه باید از آنجا (عسلویه) بروند، اگر قرار است چنانچه مشکلی برای هر استان یا منطقه پیش بیاید باید از آنجا کوچ کنند، پس مردم تهران که هوای آنان هم آلوده است کجا بروند؟ مردم خوزستان که با پدیده ریزگردها مبتلا هستند بازهم باید تغییر مکان بدهند؟

 با توجه به صحبت‌های معاون رییس جمهور دکتر کلانتری، مبنی بر وضعیت محیط زیست عسلویه، که زندگی در این نقطه اقتصادی امکان پذیر نیست و طبق تعبیر ایشان زندگی در عسلویه بعنوان خودکشی تلقی می‌شود، باید گفت اولاً که شاید اولین بار هست که از زبان عالی‌ترین مقام دولت، این اعتراف را می‌شنویم، لابد زمان طول کشیده که وضعیت به اینجا رسیده، سؤال اینجاست که هیئت دولت برای رفع این معضل چند بار جلسه تشکیل داده و چه تدابیری دیده شده است؟

دوماً معاون محترم رییس جمهور پیشنهاد دادند که مردم عسلویه باید از آنجا (عسلویه) بروند، اگر قرار است چنانچه مشکلی برای هر استان یا منطقه پیش بیاید باید از آنجا کوچ کنند، پس مردم تهران که هوای آنان هم آلوده است کجا بروند؟

مردم خوزستان که با پدیده ریزگردها مبتلا هستند بازهم باید تغییر مکان بدهند؟

بنابراین با توجه به پشرفت‌های امروزی دنیا در زمینه نفت، گاز ، پتروشیمی وفلرهای موجود در عسلویه که هم ثروت ملی از بین می‌رود و هم هزینه‌های زیادی برای بومیان شهرستان عسلویه به دلیل ابتلا به بیماریهای صعب العلاج (سرطان)، تنفسی و پوستی ناشی از این آلایندگی که هزینه سرسآم آوری برای درمان آن بعلت نبود بیمارستان تخصصی نفت باید پرداخت کنند.

با توجه اینکه پارس جنوبی عسلویه شریان حیاتی اقتصاد کشور است، بنظر می‌رسد بهترین راه حل ممکن رفع آلایندگی و کنترل فلرها که نیاز به عزم و جزم عاجل دولت و با کمک مجلس شورای اسلامی، بویژه اعضای کمسیون انرژی است و بودجه‌ای از محل درآمد خود پارس جنوبی برای پروژه خاموش کردن فلرها، رفع آلایندگی هوا، خاک و پسابهای صنعتی در اسرع وقت اختصاص یابد، البته در سفر تاریخی مقام معظم رهبری در فروردین سال ٩٠ به شهرستان عسلویه، ایشان به مسئولین وقت در زمینه رفع آلایندگی و رفع مشکلات و معضلات شهرستان عسلویه فرمودند: توجیه نکنید تدبیر کنید.

در پایان جامعه بومی شهرستان عسلویه کما فی السابق آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل در تمام زمینه‌ها اعلام می‌دارد و همگام و همسو با مسئولین نظام و دولت تدبیر و امید است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397، کدخبر: 654999 ، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
ا.ف75
تا الان داشتیم در مورد کوچ نکردن مردم از روستاها بحث میکردیم! الان ارزومون شده اینکه مردم از این منطقه با این ثروتمندی کوچ نکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
وقتی نتونن در برابر حوادث اقدامات درست و اساسی انجام بدن مردم خوب چاره ای ندارن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین