پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
برندگان جوایز ریاضی کشور پنجشنبه در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران معرفی و تقدیر شدند.

شعارسال: در این کنفرانس، «ایمان ستایش» از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان برنده جایزه امسال ریاضی پروفسور هشترودی معرفی شد.

این جایزه توسط شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران به پاس خدمات ارزنده و تاثیرگذار پروفسور محسن هشترودی، استاد ممتاز دانشگاه تهران و چهره برجسته در هندسه در نشست یازدهم شهریور سال 1383 به نام «جایزه محسن هشترودی» تصویب شده ‌است.

این جایزه برای بهترین مقاله ارائه شده در سمینار دوسالانه هندسه و توپولوژی، یکسال در میان به بهترین مقاله چاپ شده هندسه و توپولوژی در مجلات معتبر از طرف متخصصان ایرانی در داخل و خارج از کشور، اهدا می‌ شود.

همچنین جایزه دکتر بهزاد به سیدعباداله محمودی استاد دانشگاه صنعتی شریف رسید و جایزه مهدی بهزاد به برترین مدیریت و پیشبرد ریاضیات در کشور اعطا می شود.

در این کنفرانس نبی الله گودرزوند چگینی و به طور مشترک فاطمه پنجه علی بیگ از دانشگاه ولیعصر رفسنجان و حسن عزیزی چپر پردی دانشجوی وی به عنوان برندگان جایزه پروفسور عباس ریاضی کرمانی معرفی شدند.

به منظور تجلیل از خدمات ارزنده استاد فرزانه شادروان عباس ریاضی کرمانی، تداوم اقدام شایسته خانواده و تقدیر از نویسندگان بهترین مقالات ارائه شده در کنفرانس ‌های سالانه ریاضی کشور، انجمن ریاضی ایران این جایزه را اعطا می‌کند.

کمیته علمی این کنفرانس سه نفر را برای دریافت این جایزه معرفی کرده بود که در نهایت این دو معرفی شدند.

این جایزه به مقالاتی تعلق می گیرد که در کنفرانس های مختلف برتر شده باشند.

نبی الله گودرزوند چگینی در مقاله خود یک همکار خارجی به نام «روب استیونسن» از دانشگاه آمستردام هلند داشت. این جایزه به افراد خارجی تعلق نمی گیرد اما همکار علمی وی بوده است.

روی این مقاله در مرکز آی پی ام(مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ایران) به عنوان پروژه تحقیقاتی کار شده و مورد حمایت این مرکز قرار گرفته است.

نبی الله گودرزوند چگینی، عضو هیات علمی دانشگاه تفرش و پژوهشگر این مرکز، جایزه خود را به پاس زحمات ارزشمند استادان خود دکتر محمدرضا مختارزاده و احمد گل بابایی تقدیم کرد.

در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران همچنین از سوی کمیته بانوان انجمن ریاضی برترین های این بخش معرفی شدند.

انجمن‌ ریاضی جهان با پیشنهاد انجمن ریاضی ایران، روز تولد «مریم میرزاخانی»، 3می (13 اردیبهشت) را روز جهانی زن در ریاضیات برگزیده است.

در 13 آگست سال 2014 میلادی، پارک گون هه، رئیس جمهور وقت کره جنوبی در جریان کنگره بین المللی ریاضیات که در سئول برگزار شد، مدال فیلدز را به خانم میرزاخانی و سه تن دیگر از برندگان اعطا کرد.

این نابغه ریاضی ایرانی پس از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان سینه خود سرانجام در بیست‌ و سوم تیر 1396 دار فانی را وداع گفت.

چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران امروز -پنجشنبه- با حضور دانشمندان داخلی و خارجی از آلمان، سوئد، فرانسه، آمریکا، کره جنوبی، هند و برزیل در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز به کار کرد.

محورهای اصلی این کنفرانس آنالیز، جبر، توپولوژی، آنالیز عددی، منطق ریاضی، نظریه گراف و ترکیبات، ریاضی مالی، آمار و احتمال، آموزش ریاضی، هندسه، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، تحقیق در عملیات، علوم کامپیوتر، نظریه کد و رمزنگاری، نظریه کنترل و بهینه سازی، نظریه اعداد، نظریه بازی ها و غیره است و تا چهارم شهریور ادامه دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کدمطلب: 83009728،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین