پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی‌شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی‌توانند مردم را محدود کنند.

شعار سال: حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت با برشمردن ویژگی های ممتاز شخصیت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهارداشت: مولای متقیان علی (ع) تربیت یافته مستقیم مکتب پیامبر عظیم الشان (ص) بودند و همچنین ایشان شخصیتی است که همانند خود پیامبر اسلام مورد احترام همه مسلمانان جهان بوده و از جایگاه والایی برخوردار است که هیچ کسی در آن تردیدی ندارد.

رییس جمهور با اشاره به موضوع عدالت و دقت نسبت به بیت المال در نگاه امام علی (ع) گفت: مولای متقیان نسبت به رعایت امانت در بیت المال بسیار حساس بودند و در اجرای عدالت و تقسیم بیت المال ملاحظه نسبت به سوابق کسی را جائز نمی دانستند.

رییس جمهور تاکید کرد: مولای متقیان علی(ع) رضایت عموم مردم را ستون حکومت خود می دانست. بنابراین در هر کاری که انجام می شود باید معیار اصلی دستور خدای متعال و رضایت عمومی مردم باشد و اینها همه درس هایی است که باید از مولایمان بیاموزیم.

روحانی در ادامه با اشاره به مولفه آزادی در حکومت امام علی (ع )اظهار داشت: در کدام حکومت سراغ دارید که مخالفین در مسجد مانع سخنرانی و نماز امیرالمومنین(ع ) شوند اما در عین حال امام علی آنها را آزاد بگذارد و بخوبی به همه بیاموزد که مخالفین تا کجا و چه اندازه حق دارند و مرز توطئه با آزادی بیان کجاست؟

رییس جمهور همچنین به برخورد قاطع امام علی (ع) با فساد اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی (ع) در زمینه فساد با هیچ کس مماشات نمی کرد و قاطعانه در برابر فساد می ایستاد و نمی گذاشت فساد ادامه یابد و شیعه علی (ع) به این معناست که راه آن امام، بطور تمام و کمال ادامه یابد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به کلام پیامبر اسلام(ص) به امام علی (ع) مبنی بر اینکه ما پدران امت هستیم ، اظهارداشت: این جمله بدین معناست که حاکمان و کسانی که بر مردم حکمرانی می کنند از جایگاه پدرانه ای نسبت به مردم برخوردار هستند. بنابراین باید مردم را فرزندان عزیز خود بدانند و حالت پدری نسبت به عموم مردم داشته باشند. دختران و جوانان را در جامعه دختران و فرزندان خود بدانند و از موضع پدری و دلسوزی با آنان رفتار کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه "چنین نیست که هر کس یا نهاد و ارگانی بخواهد با اقداماتی به دنبال کنترل مردم باشد"، تصریح کرد: آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب هایی در این زمینه داشته باشد.

رییس جمهور تاکید کرد: حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم جز در زمینه اجرای قانون.

روحانی با بیان اینکه اگر نعمتی با مجاهدت و حضور و تلاش مردم و با هدایت های رهبری عزیز بوجود آمده را باید قدر دانسته و کفران نعمت نکرد، گفت : فضای برجام را باید قدر بدانیم و شکرگزار نعمت های الهی باشیم و از آن بیشترین استفاده را بکنیم. اما متاسفانه عده ای کفران نعمت می کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه "در عین حال باید بر عملکرد طرف مقابل نظارت و راستی آزمایی داشته باشیم"، گفت: اگر از طرف مقابل کندی و کاستی ببینیم حتما باید برخورد جدی کرده و تذکر دهیم و حتی اگر وظیفه بالاتری هم داشتیم انجام دهیم و این از مسلمات است.

روحانی با بیان اینکه امسال باید اقتصاد مقاومتی در عمل اجرا شود، گفت: برجام شرایط را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هر چه بیشتر مهیا کرده است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین