پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
استاندار ایلام گفت: پیوستن مهران به مناطق آزاد یک کار جمعی در استان است و همه‌ شخصیت های ایلام در مرکز دست به دست هم دادند تا این کار بسیار بزرگ به نتیجه رسید.

شعار سال: قاسم سلیمانی‌دشتکی و معاونان وی در نشستی دو ساعته به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در این نشست با اشاره به پیوستن مهران به مناطق آزاد تجاری اظهار کرد: این ثمره بزرگ و ارزشمندی است که می‌تواند تحول بسیار عظیمی را در استان به وجود آورده و در ایجاد شغل، تحول در اقتصاد استان و کشور و وضعیت تجارت استان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

استاندار ایلام، این مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی را نتیجه ده‌ها نشست تخصصی و سال‌ها پیگیری مسئولان دانست و گفت: این نتیجه یک کار جمعی در استان است و همه شخصیت های ایلام در مرکز دست به دست هم دادند تا این کار بسیار بزرگ به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه در شورای عالی اقتصاد 700 میلیون دلار برای میادین نفتی آبان و پایدار تصویب شد، گفت: از جمع اعتبار یک میلیارد و 17 میلیون دلار میادین نفتی 700 میلیون دلار آن برای این دو میدان نفتی در ایلام تصویب و همچنین مصوب شد چهار درصد از این مبلغ (حدود 27 میلیارد دلار ) برای زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی به استان اختصاص یابد .

استاندار ایلام ادامه داد: در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری حدود 160 میلیارد دیگر به استان و مسیر اربعین حدفاصل ایلام به مهران کمک شد. برای تونل کبیرکوه 45 میلیارد تومان، تونل قلاجه 15 میلیارد تومان و شش میلیارد نیز برای کمربندی غربی مهران و جمعاً بیش از 230 میلیارد از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اختصاص خواهد یافت .

سلیمانی با تأکید بر اینکه برای توسعه استان از همه ظرفیت‌های استان از جمله نمایندگان، چهره‌های پرنفوذ ایلامی در مرکز، مدیران و افراد سرشناس و چند جلسه نیز با حضور استاندار سابق استفاده شد، تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های انسانی استان به‌دوراز جناح‌بندی‌های سیاسی برای توسعه استان استفاده می‌کنیم .

وی تأکید کرد: استاندار شریک ندارد اما از همکاری افراد و صاحب‌نظران و تجربه‌ آنان استفاده خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با بزرگراه مهران، دهلران به اندیمشک پیگیری کردیم و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک ملی برای تضمین ورود بخش خصوصی برای اجرای بزرگراه مهران-دهلران-اندیمشک بااعتبار 600 میلیارد تومانی دریافت شد و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: جزو استان‌های برتر در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی هستیم. رتبه استان در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی از 23 کشور در ظرف سه هفته به زیر 10 رسید و بیش از 100 درصد اعتبارات را جذب کردیم و درحالی‌که 90 میلیارد سهم استان بود ما بیش از 103 میلیارد اخذ قرارداد داشته‌ایم .

وی ادامه داد:در بحث اقتصاد مقاومتی نیز جلسات بسیار متعددی داشتیم و در حال حاضر 63 جلسه برگزارشده است که حاصل آن احیای 43 کارخانه و کارگاه راکد شده است. در این راستا 22 واحد نیز به ظرفیت بالا رسید . در پتروشیمی ایلام مشکل مدیریتی و مدیران پروازی داشتیم و تلاش بسیار خوبی انجام شد و ده‌ها جلسه برگزار شد که منجر به تغییر مدیریت این واحد شد بدین مفهوم که تعداد قابل‌توجهی از مدیران پتروشیمی از استان خواهند بود .

سلیمانی تصریح کرد: جلسات مختلفی با سرمایه‌گذاران بزرگ ایران از جمله هلدینگ خلیج‌فارس، ایرانیان، نفت و گاز پیروزی و ... برگزار شد و نتایج خوبی در برداشت .

در ادامه «درویشی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ی منابع استانداری در پاسخ به سؤال ایسنا، درباره‌ی برنامه‌ی استان برای توسعه‌ی کشت گیاهان دارویی و اینکه چرا ستاد راهبردی گیاهان دارویی در استان فعال نیست؟ گفت: برنامه‌ی خوبی برای این موضوع وجود دارد و امسال کشت گیاهان دارویی در استان توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر درباره توسعه کسب‌وکار در حوزه IT و برنامه استانداری برای کمک به سازمان‌هایی مانند پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: توسعه‌ مشاغل در این حوزه با توجه به پتانسیل‌های استان موردتوجه قرار دارد و مدیریت ارشد استان هم به این موضوع کمک خواهد کرد و اخیراً هم یک قطعه زمین در اختیار پارک علم و فناوری برای ساخت‌وساز و ایجاد فضای لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان قرارگرفته است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 8 شهریور 97، کد مطلب: 97060804005، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ا.ف75
امیدوارم منظورشون از به زودی حداقل دوران جوونی بچه های مارو شامل بشه! :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
واقعا امیدوارم حداقل تا یک ماه آینده خبر آغاز اجراشو بشنوم
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین