پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
غیبت استاندار آذربایجان‌غربی در برنامه‌ها و جلسات مختلف دارای اهمیت بالا به امری عادی تبدیل شده است.

شعار سال: پس از شروع فعالیت رسمی دولت دوازدهم و به تبع آن تغییر استاندار آذربایجان‌غربی و روی کار آمدن شخصیتی جوان‌تر نسبت به استانداران موجود در بدنه دولت، حواشی و اتفاقات ریز و درشت مختلفی در سطح این استان رخ داده که موجب شده تا جای خالی استاندار به عنوان مقام عالی دولت بیش از پیش به چشم آمده و پررنگ تر جلوه کند.

«محمدمهدی شهریاری» پس از گذشت مدتی از انتصاب به عنوان استاندار استانی مرزی و دارای حساسیت‌های خاص تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، بیشتر زمان خود را در تهران یا خارج از کشور گذرانده و در بیشتر جلسات برگزار شده در سطح استانی غیبت‌های چشمگیری دارد.

برگزاری جلسات مختلف با ریاست شخص استاندار و در برخی موارد نیز با حضور وی به عنوان عنصر تاثیرگذار دولت در استان امری است که باید در شرایط مختلف و بازه‌های زمانی متفاوت انجام گیرد.

اما شهریاریِ جوان به دلیل حضور در خارج از استان یا اعزام به خارج از کشور در بیشتر جلسات برگزار شده حضور ندارد و در جلسات و برنامه‌های اعلامی از سوی دیگر مسئولین متولی امورات استانی نیز معاونین خود را به عنوان جایگزین عازم می‌کند.

البته این امر شاید در کوتاه مدت زیاد به چشم نیاید اما قطعا در بازه زمانی بلندمدت و پس از برگزاری چند نوبت جلسه و عدم حضور استاندار، صدای انتقادات در مورد این غیبت‌ها و دوری از جلسات در می آید.

اخیرا و با توجه به غیبت بالای استاندار آذربایجان‌غربی در جلسات و مراسمات دارای اهمیت فرهنگی و سیاسی ، برخی انتقادات از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن انتقاد از این غیبت‌ها خواستار توجه بیشتر مقام عالی دولت شده بود.

این ماجرا تا جایی پیش رفت که در جلسه هماهنگی و راهبری ستاد برگزاری مراسمات چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس نیز انتقاداتی از سوی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور مبنی بر عدم همراهی مسئولین دولت در خصوص مراسمات چهل سالگی انقلاب، لغو شدن چند باره جلسه هماهنگی استانی و نیز غیبت استاندار و فرمانداران در جلسات مطرح شد که این انتقادات با پاسخ جالب سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی همراه شد.

«علی مصطفوی» که در راستای حمایت از استاندار سخنرانی می‌کرد، این گونه اعلام کرد که «استاندار با اجازه وزیر کشور در مرخصی به سر می‌برد و این غیبت بدون هماهنگی نبوده است

بر اساس همین اظهارات معاون استاندار می‌توان به این نتیجه رسید که چرا باید استاندار به عنوان رئیس شورای تامین استان، رئیس شورای آموزش و پرورش استان و مقام تاثیرگذار در برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی، در بازه زمانی اواخر شهریورماه یعنی دوره‌ای که نیازمند حضور استاندار در جمع این اقشار است، به مرخصی رفته و در خارج از کشور حضور یابد؟!

به طور یقین، اینکه مقام عالی دولت در استان از حضور در مراسم رژه نیروهای مسلح، آیین بازگشایی مدارس و جلسه هماهنگی استانی برنامه‌های دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی باز مانَد و توجیه این امر نیز هماهنگی وی با وزیر کشور بیان شود امری نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

آنچه بیش از هر چیزی در شرایط فعلی به چشم می‌آید، این است که شهریاریِ جوان یا بایستی نسبت به این غیبت‌های طولانی و پیاپی روشنگری کند یا اینکه در مورد جلسات و مراسمات برگزار شده در راستای وظایف خود بیشتر از گذشته توجه داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 4 مهر 97، کد مطلب: 1412389:www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین