پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۵۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
بر اساس تصمیمات گرفته شده پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها به جای شرکت های دارویی مربوط به بودجه سال ۹۸ است و در صورت تصویب از سال ۹۸ به جای آنکه ارز دولتی به شرکت های دارویی پرداخت شود، ما به التفاوت نرخ ارز به سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد و همچنان تا پایان سال ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به صنعت داروسازی پرداخت خواهد شد.
شعار سال : اصغری درباره طرح پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها به جای شرکت‌های دارویی و زمان اجرای آن توضیح داد.
غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو درباره پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه به جای شرکت های دارویی گفت: کارگروهی در دولت این موضوع را در حال بحث و بررسی قرار دارند و پس از کار کارشناسی  و قطعی شدن نتایج، موضوع اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد:
اصغری اظهار کرد: در صورت پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به سازمان های بیمه گر، شرکت های داروسازی داخلی و واردکنندگان، دارو را با ارز آزاد تولید و وارد می کنند.

پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها و قیمت دارو
رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا این طرح موجب افزایش قیمت دارو و مشکلاتی برای بیماران خواهد شد؟ تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح، ما به التفاوت نرخ ارز به هر میزانی که باشد به حساب شرکت‌های بیمه‌ای واریز خواهد شد تا بیماران دچار مشکل نشوند و همچون سابق بیماران تنها ده درصد از قیمت واقعی دارو را پرداخت می کنند و ۹۰ درصد هزینه های آن تحت پوشش بیمه قرار دارد و سازمان های بیمه گر نیز این تفاوت نرخ ارز را از دولت دریافت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: ارزی که در ۶ ماه نخست سال ۹۷ به دارو تخصیص پیدا کرده بیش از ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بوده است، اما بین تأمین ارز و تخصیص آن به صنعت داروسازی اختلاف وجود دارد، درست است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای صنعت داروسازی تأمین شده  اما تمام ارز تخصیص پیدا کرده به دارو پرداخت نشده و بخشی از آن به دست شرکت‌های دارویی رسیده است.
اصغری یادآوری کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها کامل موافق هستند زیرا به نظر ما این کار از بروز رانت و فساد جلوگیری می کند، اما تصمیم نهایی باید در کارگروه دولت گرفته شود زیرا این طرح جزئیات بسیاری دارد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 18 مهر1397،کدخبر:6693801،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
درسته که با اینکار شاید فساد در این زمینه کمتر بشه ولی به ضرر شرکتهای دارویی تموم میشه. باید در موردش بیشتر بررسی کنند.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
حالا این نود درصد هزینه دارو که بیمه میده شامل هر دارویی هم نمیشه خیلی جالبه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
ا.ف75
نظارت ماشالله اینقدر زیاده در دستگاه های دولتی که ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین