پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
فوق‌تخصص بیماری‌های غدد کودکان با اشاره به اینکه اختصاص برخی از بودجه‌ها به بیماری‌های متابولیک ژنتیکی هرچند که عقلانی و اخلاقی است ولی اقتصادی نیست، گفت: پیشگیری از بیماری‌ها در کاهش هزینه‌ها و سلامت بیشتر جامعه باید مدنظر باشد.

شعارسال: علی ربانی در نشست خبری سی‌امین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان و شانزدهمین همایش پرستاری کودکان، اظهار داشت: این کنگره 26 تا 29 مهرماه سال جاری در سالن همایش‌های مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود و جدیدترین مباحث علمی و دستاوردها در حوزه‌های مختلف بیماری‌های کودکان مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بحث بیماری‌های متابولیکی نیز کارگاه و برنامه‌هایی برای شرکت‌کنندگان خواهیم داشت؛ همچنین به طور کلی بیماری‌های متابولیکی بیماری‌های ژنتیکی هستند که اغلب با یک رژیم خاص مثلا استفاده از یک شیرخشک ویژه کنترل و درمان می‌شوند.

ربانی افزود: برخی از بیماری‌های متابولیکی همچون MPS غیرقابل علاج بوده و تنها می‌توان آنها را قبل از تولد شناسایی و پس از آن تحت کنترل قرار داد.

این فوق‌تخصص بیماری‌های غدد کودکان در پاسخ به وضعیت دارویی برای درمان این بیماران، گفت: برخی به وزارت بهداشت ایراد می‌گیرند که هزینه‌های میلیاردی نباید برای درمان این بیماری اختصاص داد و باید توجه داشت که اگر هزینه را در بحث پیشگیری و بهداشت و همچنین تشخیص استفاده کنیم نتایج موفق‌تری در کنترل این بیماری خواهیم داشت.

وی افزود: برخی از شیرخشک‌های رژیمی که هزینه آن 900 هزار تومان است به درب منازل بیماران تحویل داده می‌شود که هزینه زیادی به طور کلی در پی خواهد داشت.

فوق‌تخصص بیماری‌های غدد کودکان، عنوان کرد: برخی از این هزینه‌ها که برای درمان بیماران غیرقابل علاج در نظر گرفته می‌شود هرچند که عقلانی و اخلاقی است ولی اقتصادی نیست. البته این مساله بدین معنی نیست که آن را انجام ندهیم و دولت و خیرین تلاش می‌کنند اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهند.

ربانی گفت: خدمات بستری و درمان‌های لازم را در مرکز طبی برای این بیماران اختصاص می‌دهیم و لی باید در نظر داشت که ماندگاری این کودکان زیاد نیست و عمر مفیدی ندارند و از طرفی منابع محدود است تا در اقتصاد پزشکی خیلی جلو نیستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید احساسات را در این زمینه هزینه کنیم گفت: اگر هر کسی بخواهد وزارت بهداشت را اداره کند متوجه می‌شود که منابع محدود است و در همه رشته‌های بیماری‌های کودکان از این بیماری‌های خاص داریم که تهیه برخی از داروهای آنها با این شرایط کشور مقدور نیست و اینکه بخواهیم آنها را تا ابد درمان کنیم غیرممکن است.

فوق‌تخصص بیماری‌های غدد کودکان به چاقی کودکان اشاره کرد و گفت: این مساله عوارض مختلفی را به همراه دارد که باید با برخی از عادات غذایی درست و اصلاح سبک زندگی آن را کنترل کرده و از بروز بیماری‌های دیگر در کودکان پیشگیری کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21مهر1397 ، کدخبر: 13970721000461: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
واقعا خجالت آوره که در حوزه ی درمان هم به اقتصادی بودن راه های نجات بیماران فکر کنند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین