پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مدیرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري اراك با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته تبدیل تاکسی‌های فرسوده متوقف‌شده است، گفت: همچنین دستور کاری هم در خصوص جایگزینی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت ابلاغ نشده است.

شعارسال: رضا علينقي پور مدیرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري اراك، در خصوص آخرین وضعیت تاکسی‌های اراک گفت: در حال حاضر در شهر اراک ۴۷ خط تاکسی فعال است.

علینقی پور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر اراک فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۱۵۰۰ دستگاه از تاکسی فرسوده هستند.

توقف یکساله نوسازی تاکسی‌های فرسوده

وی با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته طرح تبدیل تاکسی‌های فرسوده متوقف‌شده است ادامه داد: همچنین دستور کاری هم در خصوص جایگزینی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت ابلاغ نشده است.

مدیرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري اراك با اشاره به اینکه تسهیلات خرید خودرو برای ناوگان تاکسیرانی روند خاصی را به دنبال دارد اظهار کرد: روند تبدیل تاکسی‌ها و قراردادهای تأمین خودرو توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با شرکت‌های خودروساز بسته می‌شود. سپس به هر شهر سهمیه مشخصی تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی در روند جایگزینی خودروهای فرسوده هیچ دخل و تصرفی ندارند و تمامی مراحل از سوی دولت انجام می شود.

علینقی پور به موضوع بیمه رانندگان تاکسی هم اشاره‌ای کرد و ادامه داد: بیمه رانندگان از سوی دولت اعلام می‌شود، البته در چند سال گذشته سازمان تاکسیرانی رانندگان را به ستاد حمل‌ونقل و سوخت و سپس به بیمه تأمین اجتماعی معرفی می کرد، متأسفانه حدود ۴ سال است که بیمه رانندگان انجام نمی‌شود.

نرخ کرایه تاکسی تا پایان سال ثابت است

علینقی پور در خصوص نرخ تاکسی هم بیان کرد: نرخ کرایه تاکسی‌ها سالانه و بر اساس مصوبه شورای اسلامی مشخص می‌شود و امکان افزایش یا کاهش آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ تاکسی شهریور سال ۹۷ مصوب شده است و تا پایان سال امکان تغییر آن وجود ندارد خاطرنشان کرد: روند نبودن نرخ کرایه تاکسی از دغدغه‌های سازمان است که در این خصوص برنامه های را در دست بررسی داریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری دیار آفتاب، تاریخ انتشار: 30مهر1397 ، کدخبر: 45536: www.diyareaftab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین