پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا به طرف یک انزوا و شکست فاحش در تحریم پیش می‌رود و در حال حاضر ترامپ نگران اثرگذاری آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با ایران در ۱۳ آبان است.آنها می‌گویند اگر این ابزار برندگی لازم را نداشته باشد سازمان تحریم‌ها دچار فروپاشی می‌شود.

شعارسال: امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا به طرف یک انزوا و شکست فاحش در تحریم پیش می‌رود و دز حال حاضر ترامپ نگران اثرگذاری آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با ایران در ۱۳ آبان است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: بالاخره مقاومت ملت بزرگ ما نتیجه داد و آمریکا مجبور شد از تحریم کل نفت ایران و به صفر رساندن صادرات آن عقب‌نشینی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: آمریکا در چند روز مانده به 13 آبان که می‌بیند امکان ندارد صادارت نفت ایران صفر شود، اعلام کرد فعلا هند و کره جنوبی را استثناء کرده است.

وی افزود: اگر گاز ایران به ترکیه قطع شود، یک فاجعه رخ می‌دهد و لذا ترکیه نیز تقاضای معافیت کرده است؛ اگر گاز ایران به عراق قطع شود اکثر نیروگاه‌های برق عراق که برای آنها بسیار حیاتی است تعطیل می‌شود به همین دلیل عراق نیز تقاضای معافیت کرده است و این سلسله هنوز ادامه دارد.

عاملی تصریح کرد: مهم‌تر اینکه آنها از محروم کردن ایران از «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» که مخفّفا به آن سوئیفت می‌گویند نیز عقب‌نشینی کردند چون دیدند اروپا در ساز و کار مالی خود به دنبال ایجاد یک فرآیند جدید برای مبادله با ایران بر آمده به نحوی که جایگزین سوئیفت شود و این جایگاه بین‌المللی سوئیفت را به شدت متزلزل می‌کند.

امام جمعه اردبیل گفت: وزیر اقتصاد فرانسه روز جمعه 13 مهرماه گفته است تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرصتی است برای اروپا تا نهادهای مالی مستقل خود را داشته باشند، وی گفته "من متقاعد شده‌ام که نتیجه این بحران با ایران فرصتی است برای اروپا تا موسسات مالی مستقل خود را داشته باشد تا ما بتوانیم با هر کسی که می‌خواهیم تجارت کنیم؛ واشنگتن نمی‌تواند تصمیم بگیرد که آیا ما مجاز به تجارت با ایران هستیم یا نه".

وی افزود: از آن طرف چین به خاطر رفتار خصمانه آمریکا تمام واردات نفت خود را از آمریکا قطع کرد در حالی که چین بیشترین مصرف کننده نفت در جهان است و فعلا بازار ایران اصلی‌ترین منبع نفت چین است و تمام غائله‌های خاورمیانه که آمریکا آن را درست کرده برای محروم کردن چین در آینده از نفت ایران است.

عاملی اظهار کرد: اگر آمریکا در این کار موفق شود چین را برای همیشه گرفتار می‌کند از طرف دیگر وارد شدن نفت ایران به بازار بورس که برای نخستین بار صورت گرفت و مقدار زیادی از آن توسط بخش خصوصی خریداری شد، آمریکا را شدیدا نگران کرده است چون بخش خصوصی بهتر می‌داند که نفت را از چه راهکارهایی به بازار جهانی برساند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: با این حساب آمریکا به طرف یک انزوا و شکست فاحش در تحریم پیش می‌رود. ترامپ در حال حاضر شدیدا نگران اثرگذاری آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با ایران در 13 آبان است، آنها می‌گویند اگر این ابزار برندگی لازم را نداشته باشد سازمان تحریم‌ها دچار فروپاشی می‌شود.

وی بیان کرد: آمریکا بهتر است بداند که بعد از تشدیدهای اخیر، ثبت سفارش واردات کالا در ایران دو برابر شد و برای نخستین بار صادرات از واردات پیشی گرفته است در نتیجه دولت به یک منبع ارزی وسیع دست یافته است.

عاملی تصریح کرد: فرصت را مغتنم می‌دانم و به کسانی که ارز خریده و در خانه‌ها به انتظار نشسته‌اند می‌گویم از بعد 13 آبان بترسند چون یک سقوط بسیار مهمی در انتظار بازار ارز و طلاست.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از دولت و از مجلس می‌خواهیم با کالاهای سرمایه‌ای، همان کار را بکنند که اقتصادهای برتر دنیا انجام داده‌اند.

وی افزود: دولت باید به کالاهایی که سرمایه‌ای هستند و نه مصرفی و بخش غیرمولد اقتصاد کشور هستند مانند مسکن، طلا، ارز، خودرو و غیره مالیات خاص وضع کند؛ این مسأله در هر کشوری ممکن است اتفاق بیافتد؛ یکی از راهکارهای مورد استفاده در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از رونق بازارهای غیرمولد، محور قرار دادن بخش تولید و بالا بردن هزینه برای شکل‌گیری فعالیت‌های غیرمولد است، دولت باید هم برای نگهداری و هم برای فروش این کالاها مالیات وضع کند.

امام جمعه اردبیل در این مورد به بیان چند مورد اساسی پرداخت و گفت: وضعیت مسکن به جایی رسیده است که بخشی از آحاد جامعه توان اقتصادی برای تامین سرپناه مناسب به صورت ملکی یا استیجاری را از دست داده‌اند، قیمت خرید مسکن نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده و در بخش اجاره نیز هزینه اجاره بها بیش از یک سوم و گاهی تا دو سوم هزینه‌های خانوار را شامل می‌شود.

عاملی بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل ایجاد این وضعیت به وجود آمدن نگاه سرمایه‌ای به جای نگاه مصرفی به مسکن است و شاهد این مدعا افزایش تعداد معاملات سرمایه‌ای از 20 درصد کل معاملات مسکن به 85 درصد معاملات در طول 4 دهه بوده و این نکته به این معناست که کمتر از یک ششم خریدهای انجام شده در چند ماه گذشته به منظور سکونت بوده است و مابقی به منظور سوداگری یا حفظ دارایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای دنیا برای هدایت سرمایه‌ها به بخش مولد و کنترل سوداگری در بازار مسکن و بازار دارایی‌های مشابه مانند طلا، ارز، خودرو و غیره از یک ابزار دیرینه استفاده می‌کنند، افزود: در این کشورها از کسانی که به وسیله معاملات مکرر یا احتکار دارایی به افزایش قیمت و التهابات بازار دامن می‌زنند مالیات سنگینی اخذ می‌کنند تا سرمایه‌گذاری به منظور سفته بازی و سوداگری از صرفه بیافتد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: طرح این قانون در سال 93 با مخالفت وزارت مسکن و لابی‌های ذی‌نفع از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد اما امسال با همت جمعی از نمایندگان و پژوهشگران اقتصادی مجددا به جریان افتاده است که طبق متن این طرح واحدهای مسکونی مصرفی خانوار، املاک نوساز، زمین‌های کشاورزی و املاک صنعتی از این مالیات معاف خواهند بود و صرفا سوداگران که افراد معدود اما موثری در ایجاد نوسانات هستند، مشمول این مالیات می‌شوند که از نمایندگان انتظار داریم در مورد این طرح با جدیت وارد عمل شوند.

وی در مورد 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: دنیا مبتلا به یک قدرت اهریمنی شده که روحیه استکباری دارد و روحیه استکباری برای مدیریت دنیا از بمب اتمی خطرناک‌تر است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: استکبار یعنی انسان یقین داشته باشد که راهی باطل و کاری جنایت محض است ولی از آن اجتناب نکند بلکه به آن افتخار کند، جنایت را انجام می‌دهد ولی نه تاوان می‌دهد و نه پاسخگوست، 150 هزار نفر را در هیروشیما می‌کشد اما می‌گوید نه عذرخواهی می‌کنیم و نه خجالت می‌کشیم چون اگر ما این چند هزار نفر را نمی‌کشتیم بعدا ممکن بود بیشتر از آن در همه دنیا کشته شود.

عاملی افزود: نخست وزیر انگلیس در صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور گفت به نقش انگلیس در ایجاد و تاسیس اسرائیل افتخار می‌کنیم، در حمله آمریکا به عراق دو میلیون انسان بی‌گناه کشته یا زخمی یا آواره شدند، بوش پدر گفت ما در عراق اشتباه کردیم اما حاضر به عذرخواهی نشد و گفت خدا ما را خواهد بخشید.

وی بیان کرد: رئیس جمهور وقت آمریکا با نهایت وقاحت به فرمانده ناو وینسنس آمریکا که هواپیمای مسافربری ایران را با حدود 290 نفر مسافر و خدمه که 60 کودک در بین آنها بود سرنگون کرد و به قعر دریا فرستاد، مدال افتخار داد. دولت مردان آمریکا نیک می‌دانند که تهدید به سرنگونی یک حکومت برخاسته از رای مردم با منشور سازمان ملل و با فلسفه وجودی آن منافات دارد ولی به راحتی جمهوری اسلامی را آن گونه تهدید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: آنها کوچکترین قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کنند و با صراحت دستور ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را می‌دهند، در مقابل عده‌ای روشنفکر مرعوب می‌گویند چرا امام در برابر آمریکا قواعد دیپلماسی را رعایت نکرد و گفت "اسرائیل باید از بین برود" و اجازه تسخیر لانه جاسوسی را داد.

عاملی گفت: اسرائیل چندین بار با صراحت ایران را تهدید کرده که اگر پای مذاکره با ترامپ حاضر نشوید و برجام اصلاح نشود حمله مستقیم نظامی به ایران خواهد کرد، این استهزاء به قوانین سازمان ملل و قواعد دیپلماسی است اما روشنفکران ما می‌گویند چرا ما روی موشک می‌نویسیم "مرگ بر اسرائیل".

وی افزود: ملت ما فراموش نخواهد کرد که معاون وزیر خارجه آمریکا در سال 92 بدترین اهانت را به تمام ایرانی‌ها کرد و گفت حقه بازی و فریب و دغل، بخشی از دی.ان.ای ایرانی‌هاست، با این حال بخشی از روشنفکران ما به شعار مرگ بر آمریکا که به معنی مرگ بر سیاست‌های آمریکاست اعتراض دارند.

وی تصریح کرد: آنچه ذکر شد بخش کوچکی از آشکارهای آمریکاست، پنهان‌های آنها خیلی شدیدتر از آشکارهای آنها است پنتاگون در سال 89 اعلام کرد با 57 هزار متخصص جنگ پنهانی وارد جنگ با ایران شده است، آمریکا این هفته اعلام کرد 40 میلیون دلار به جنگ تبلیغاتی علیه ایران، چین و روسیه اختصاص داده و این بخشی از همان جنگ پنهانی و روانی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11آبان 1397 ، کدخبر:1866927 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین