پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
عضو دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری گفت: سازمان اوقاف در حوزه گردشگری مذهبی به شدت علاقه‌مند است تا دانشجویان طرح‌های خود را ارائه دهند.کرمی افزود: در حال حاضر ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان داریم و معاونت در این زمینه یک نیاز دیگری را احساس کرد و کسب و کار‌های مختلفی در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند که ممکن است لزوما فناوری‌ های‌تک نداشته باشند، اما در داخل کشور ارزش افزوده اقتصادی خوبی ایجاد کنند به همین دلیل تصمیم بر این شد که آن دسته از محصولات و شرکت‌هایی که در حوزه دانش بنیان نتوانستند مشغول به فعالیت شوند و یا حوزه آن‌ها به حوزه شرکت‌های دانش بنیان خیلی مرتبط نبود تحت عنوان برنامه‌ای به نام برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق مورد حمایت معاونت قرار گیرند که آیین نامه این برنامه توسط ستاری سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.

شعار سالکرمی عضو دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به این که شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز هستند، اظهار کرد: دبیرخانه معاونت از سال گذشته ایجاد شد و شرکت‌هایی که در حوزه فناوری‌های نرم فعالیت دارند را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی درخصوص نحوه اعطای برند شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: شرکت‌هایی که در تولید محصولات های‌تک و فناوری‌هایی که سطح بالای مهندسی را می‌طلبید توانستند این برند را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنند و به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شوند.

کرمی افزود: در حال حاضر ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان داریم و معاونت در این زمینه یک نیاز دیگری را احساس کرد و کسب و کار‌های مختلفی در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند که ممکن است لزوما فناوری‌ های‌تک نداشته باشند، اما در داخل کشور ارزش افزوده اقتصادی خوبی ایجاد کنند به همین دلیل تصمیم بر این شد که آن دسته از محصولات و شرکت‌هایی که در حوزه دانش بنیان نتوانستند مشغول به فعالیت شوند و یا حوزه آن‌ها به حوزه شرکت‌های دانش بنیان خیلی مرتبط نبود تحت عنوان برنامه‌ای به نام برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق مورد حمایت معاونت قرار گیرند که آیین نامه این برنامه توسط ستاری سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.

عضو دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق تصریح کرد: این برنامه در خدمت شرکت‌ها در حوزه‌های پراهمیت اقتصادی کشور همچون انیمیشن، صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی، تولید محتوا، الگو‌های نوین کسب و کار که مبتنی بر فناوری IT هستند، اسباب بازی، بازی و سرگرمی، چاپ و نشر و سایر حوزه‌ها موثر واقع شوند.

کرمی گفت: در همین زمینه دبیرخانه‌ای تشکیل شد که قرار است امر پذیرش ارزیابی و ارایه خدمات به این شرکت‌ها را ساماندهی کند و از سال گذشته تا به امروز که کار آغاز شده حدود ۲۰۰ شرکت به عنوان شرکت خلاق مطرح است.

وی افزود: طبعا ما نیروی فارغ التحصیل زیادی در حوزه‌های علوم انسانی و فناوری‌های نرم و هنر داریم و این برنامه سعی می‌کند در بخش هنر‌های تجسمی، علوم انسانی، هنر‌های نمایشی و مواردی از این دست پاسخگوی نیاز‌های دوستان در سطوح مختلف دولتی باشد.

معاونت علمی از شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند

کرمی درخصوص حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های خلاق تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلاتی همچون خدمات نظام وظیفه به پرسنل فعال در این شرکت‌ها، استقرار در منازل مسکونی شهر تهران، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور کاهش هزینه‌ها بهره‌مند بوده و مورد حمایت قرار می‌گیرند، همچنین با جذب سرمایه از طرح‌های این شرکت‌ها حمایت می‌شود.

عضو دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق با اشاره به استقرار و اسکان این شرکت‌ها تصریح کرد: اخیرا جهاد دانشگاهی پارکی به نام علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی افتتاح کرده است و شرکت‌های خلاق طی تفاهم نامه‌ای توانستند در آنجا مستقر شوند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی برای تقویت و رشد شرکت‌های نوپا

کرمی در پاسخ به این سوال که دبیرخانه درحوزه توانمندسازی فعالان حوزه‌های استارت آپی و کسب و کار‌های نوین چه حمایت‌هایی داشته است، کفت: ممکن است فردی فارغ التحصیل دانشگاه باشد و شرکتی هم ثبت کرده و توانمندی‌های فنی زیادی داشته باشد ولی الزاما یک مدیر خوب نیست؛ یعنی ممکن است بازار را نشناسد یا بی اطلاع از مسائل بیمه و مالیات مسلط نباشد، به همین دلیل سعی کرده‌ایم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های پرسش و پاسخ و معرفی مشاور خدماتی ارائه کنیم تا این شرکت‌های کوچک و نوپا بتوانند در این حوزه‌ها به یک بهبود نسبی مهارتی دست پیدا کرده و کمتر ضرر کنند.

عضو دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در خصوص اقدامات این دبیرخانه در حوزه گردشگری و توریسم نیز گفت: اگر فضای استارت‌آپی حاکم بر کشور را بررسی کنیم خواهیم دید که حوزه گردشگری خصوصا در برخی بخش‌ها کاملا مغفول مانده است. آسیب شناسی که در این حوزه صورت گرفت نشان می‌دهد استارت‌آپ‌ها در بسیاری از بخش‌های خدماتی، فروش آنلاین و خدمات آنلاین فعال‌تر هستند اما تمایلی برای کار در حوزه گردشگری ندارند.

وی در همین خصوص ادامه داد: دانشجویان هم علی‌رغم ظرفیت‌های موجود خیلی علاقه‌مند به حضور در این عرصه نیستند و ما به دنبال این هستیم تا با هم‌افزایی‌هایی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی اصلی این امر صورت گرفته است، دانشجویان در این عرصه معرفی شوند.

کرمی تصریح کرد: باید فرصت‌ها به دانشجویان معرفی شود، زیرا سازمان‌های زیادی در این حوزه دخیل هستند، سازمان اوقاف هم در حوزه گردشگری مذهبی به شدت علاقه‌مند است تا دانشجویان طرح‌های خود را ارایه دهند.

لزوم هدایت شرکت‌های IT به سمت حوزه بو‌م‌گردی

وی افزود: باید در حوزه‌های بوم گردی فعالیت کنیم و شرکت‌های فعال در حوزه IT را به این سمت هدایت کنیم زیرا علی رغم ظرفیت‌هایی که در این حوزه داریم متاسفانه مغفول مانده است.

کرمی گفت: طبیعتا اگر بخواهیم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در تحقق این امر به اقتصاد داخلی کمک کند، حرت به سمت و سوی فضای گردشگری است. از طرف دیگر فناوری استارت آپی و IT مرز‌ها را از بین برده و وجود یک سامانه گردشگری واحد خلاق و نوآور می‌تواند در دورترین نقطه‌های جهان هم در دسترس باشد و ظرفیت‌های گردشگری ایران معرفی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار 2 آبان 97، کدخبر: 719389، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
م.آ75
اینکه اداره اوقاف داره با این کار کمک کننده اقتصاد کشور دوستان باید به این موضوع دقت کنن البته وجود فیلترهای مختلف تو این موضوع به نظرم از تمام ظرفیت های دانشجو ها استفاده نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین