پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: واحدهای مسکونی بازسازی شده در زلزله آسیب جدی ندیدند و از نظر آب، برق و اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم.

شعارسال: نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار کرمانشاه و سایرمسئولان استانی و نهادهای ذی‌ربط صبح روز دوشنبه 5 تیر ماه سال‌جاری در محل فرمانداری قصرشیرین تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: خاطر هموطنان آسوده باشد که با لطف خداوند و هوشیاری مردم، زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته، خسارت جانی نداشت و مردم استان کرمانشاه طی یکسال گذشته، تجارب خوبی برای سازگاری و مقابله با زلزله کسب کرده‌اند.

او افزود: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه آب، برق و مخابرات با مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده روبرو نیستیم و در برخی روستاها که به‌صورت موردی مشکلاتی در تأمین آب شرب روستایی وجود دارد، با اعزام بیست دستگاه تانکر آب، عملیات آبرسانی در حال انجام است.

بازوند ادامه داد: اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به مقدار لازم اندیشیده و تدارک دیده شده است و از این بابت مشکلی نداریم.

او افزود: دولت و مدیریت بحران، تعطیلی ندارند و مدیران باید در روزهای تعطیل نیز، آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش شرکت گاز، قطعی گاز در مناطق زلزله‌زده برای مدت کوتاهی و کمتر از یک ساعت بود که این اقدام نیز بخاطر رعایت مسائل ایمنی مردم انجام‌ شد.

بازوند ادامه داد: طبق گزارش جهاد کشاورزی، اکثریت جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده در زلزله شب گذشته از آسیب در امان بودند و تلفات دامی در کل مناطق زلزله‌زده تنها به کمتر از ۳۰ راس دام سبک محدود شد.

او افزود: از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا، مرزبانی تقدیر وتشکر می‌کنم که همچون زلزله 21 آبان پارسال بلافاصله به میدان آمدند و در کنار مردم بوده و در آرامش روحی روانی مردم مؤثر بودند.

بر اساس این گزارش؛ بر اثر زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه شب تاکنون 716 نفر مصدوم شده‌اند.

این گزارش حکی است که ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

بر اساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل‌ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.

در ادامه این گزارش آمده است این زلزله به حدی شدید بود که علاوه بر این در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارک‌ها کشاند در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، لرستان، اصفهان، گیلان، رشت و کشورهای عراق و کویت به ویژه شهرهای بغداد و سلیمانیه را تکان داد و تاکنون بیش از 30 پس لرزه را به همراه داشته است.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3ریشتری 21 آبان پارسال بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده‌اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 5آذر1397، کدخبر: 780270: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین