پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
رئیس پدافند غیر عامل، درسخنانی در آیین رونمایی از برنامه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با تفکیک تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل به تهدیدات طبیعی و تهدیدات انسان ساخت، گفت: در حوزه تهدیدات انسان ساخت، پدافند غیرعامل به بررسی 4 عنصر تهدیدات، دارایی و سرمایه، خطر و ریسک و نهایتا آسیب پذیری می پردازد و هر چند وقت یکبار و به تناسب پیشرفت علوم در حوزه های مختلف، تاثیرات علم و فناوری بر هر یک از این عناصر را بررسی کرده و تلاش می کند تا نقایصِ زیرساخت های کشور و تهدیدات در آن حوزه ها را برطرف کند.
شعار سال : سردار دکتر جلالی، با تاکید بر این نکته که پدافند غیرعامل بدون استفاده از ظرفیت دانشگاهها و کار علمی دفاعی تاثیرگذار نخواهد بود، گفت: دانشگاههای ما باید به رصدخانه فناوری های نوین تبدیل شوند.
دکتر جلالی، با ذکر این موضوع که ما در یک دوره جبر تاریخی قرار گرفته ایم که باید دفاع کنیم و دفاع ما لاجرم باید علمی و تکنولوژیکی و دقیق باشد، گفت: خوشبختانه یا متاسفانه در هیچ کدام از حوزه های مورد تهدید ما نمی توانیم از علوم وارداتی از خارج، استفاده کنیم.
دکتر جلالی، با عنوان این مطلب که اگر ما بخواهیم دفاعی موثر و جدی داشته باشیم، جایگاه آن در دانشگاههاست، گفت: ما بارها به همکارانمان در وزارت علوم گفته ایم که بعضی از رشته ها با رویکردهای قدیمی شان دیگر کاربرد چندانی ندارند و ما باید در بحث حفاظت از زیرساختها به سمت تولید علم و آموزش از طریق راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی  حرکت کنیم.
 وی گفت: در حوزه پدافند غیرعامل، مطالعات تک رشته ای جواب نمی دهد و ما به تخصص های همگرا مانند سایبر، نانو، بیو و سوشیال مدیا ( شبکه های اجتماعی) نیاز داریم.
رئیس پدافند غیرعامل کشور در پایان ضمن ابراز خرسندی از ابتکار واحد دانشگاهی تهران شمال در عقد تفاهم نامه با سازمان پدافند غیر عامل و دانشگاه آزاد اسلامی، اثر بخشی و کارآیی این موضوع را منوط به پاسخگویی به چالش های اساسی کشور و ارایه راهکارهای عملیاتی مطلوب دانست و ادامه داد: ان شاءالله این همکاری با تحلیل چالش های اساسی کشور و حل موضوعات در سطح کلان و ملی به مرحله رضایت مندی طرفین خواهد رسید.

پیش از سخنان دکتر جلالی، دکتر حمیدرضا خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در سخنانی ضمن تسلیت حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم تحقیقات، به خانواده های جانباختگان  و مصدومان این سانحه که همه کشور خصوصا جامعه دانشگاهی را در حزن و اندوه فرو برد، فرارسیدن حماسه بزرگ و ملی 9 دی را تبریک گفت.
دکتر خالدی در ادامه به تشریح ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و با ذکر این نکته که در واحد تهران شمال 10 کارگروه در حوزه پدافند غیرعامل تشکیل شده است، عناوین این کارگروه ها را به این شرح اعلام کرد: 1- کارگروه فرهنگی، اجتماعی 2- کارگروه علوم شناختی و روانشناسی 3- کارگروه فضای سایبری و مجازی 4- کارگروه پرتوی شیمیایی و نانوفناوری 5- کارگروه اقتصاد و مدیریت 6- کارگروه علوم زیستی 7- کارگروه کالبدی 8- کارگروه حقوق، روابط بین الملل و علوم سیاسی 9- کارگروه مدیریت و ارزیابی ریسک 10- کارگروه آینده پژوهی و آینده نگاری.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با ذکر این موضوع که نظام موضوعات تدوین شده در این کارگروه ها در سامانه پایش بارگذاری خواهد شد، گفت: در این سامانه که دارای 3 سطح دسترسی برای مدیران، پژوهشگران و دانشجویان است، این افراد می توانند بر مبنای موضوعات موجود و علاقه مندی خود، برنامه های علمی شان را انتخاب کرده، چالش های آن حوزه را دیده، اطلاعات موجود در آن حوزه را مطالعه کرده و نهایتا پروژه های خود را با هدف رفع قسمتی از چالش های آن حوزه تعریف کنند.
در ابتدای این مراسم دکتر امیرعبدالله مهرداد شریف، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ضمن تشریح عملکرد پژوهشی واحد در یکسال گذشته و اعلام برنامه های آینده این معاونت، یادآور شد که پروپزال ها و کارهای مربوط به پایان نامه ها تماما از طریق سامانه پژوهش یار انجام خواهد شد و اگر همکاران هیات علمی طی 2 ماه آینده در این سامانه ثبت نام نکنند، امکان اخذ پایان نامه را نخواهند داشت.
در ادامه این مراسم دکتر امینیان، رئییس کار گروه سایبری و مجازی این واحد دانشگاهی، کلیاتی را در مورد برنامه علمی و اهمیت پدافند غیرعامل، عملکرد کارگروه سایبری و درختواره نظام موضوعات این حوزه بیان کرد.
در خاتمه این مراسم ضمن رونمایی از لوگوی دبیرخانه علمی پدافند غیرعامل توسط رئیس پدافند غیرعامل و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، تفاهم نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر جلالی و دکتر آقامیری امضاء شد و سپس از پژوهشگران برتر واحد تهران شمال و همچنین استادان راهنمای پایان نامه های  برتر در نظام موضوعات پایش، تقدیر شد.
گفتنی است که پس از اتمام این مراسم، رئیس پدافند غیرعامل کشور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و سایر حاضرین در مراسم، از نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات مرکز رشد واحدهای فناورمحور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بازدید کرده و در جریان دستاوردها و برنامه های آینده این واحدها قرار گرفتند.


اختصاصی سایت خبری تحلیلی شعارسال ، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین