پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: توافق مالی بین ایران و اتحادیه اروپا "spv" در زمینه اقتصادی، ابتکار راهبردی نیست.
شعارسال:رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: توافق مالی بین ایران و اتحادیه اروپا "spv" در زمینه اقتصادی، ابتکار راهبردی نیست.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجیمجلس شورای اسلامیدر گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای "spv" از سوی اتحادیه اروپا، گفت: به نظر بنده اتفاق راهبردی در مناسبات اقتصادی ا یران واتحادیه اروپارخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه توافق مالی بین ایران واتحادیه اروپا"spv" در زمینه اقتصادی ابتکار راهبردی نیست، ادامه داد: این توافق می‌تواند از لحاظ سیاسی، راهبردی بین دو طرف باشد، اروپایی‌ها از آمریکا می‌ترسند و نمی‌توانند سازوکار اقتصادی با ایران تعریف کنند، اما از لحاظ سیاسی، عزم لازم را دارند و ایران هم می‌تواند از این ظرفیت برای ارتباط با کشورهای مختلف دنیا استفاده کند تا مانع از ایجاد محاصره علیه کشورمان شود.

فلاحت‌پیشه اظهار داشت: برای ما مهم این است که در برابر فشارهای حداکثری آمریکا، بیشترین مقاومت را داشته باشیم و با کشورهای مختلفی که انگیزه سیاسی لازم برای هزینه‌کرد در مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا را دارند، همکاری کنیم.

نماینده اسلام‌اباد غرب در مجلس درباره بخش‌های که ایران و اروپا قرار است بر روی آنها کار کنند، توضیح داد: گفته شده یکی از بخش‌های که ایران و اتحادیه اروپا بر روی آن تعامل خواهند داشت بحث دارویی است البته پس از اعلام رای دادگاه لاهه آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند که حوزه دارویی، غذایی وکشاورزی جزء تحریم‌ها نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون مسئولان وزارت خارجه اطلاعاتی درباره اینکه کدام کشور اروپایی پذیرای شرکت ثبت شده برای "spv" را به ما اعلام نکرده‌اند، گفت: اخیراً نیز در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون باوزیر امور خارجهداشتند، اعضای کمیسیون درخواست داشتند هرچه سریعتر این موضوع مشخص و نتیجه آن به ملت اعلام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت الف ، تاریخ انتشار15دی 97، کدخبر: 3971015083 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
فعلا که باعث سر کار رفتن ایران شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین