پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
جشنواره اقوام ایرانی برای شناخت بیشتر حوزه گردشگری اقدام بسیار مطلوبی است و انتظار می‌رود هر سال نمایشگاه‌های با کیفیت‌تر و با حضور فعالان این حوزه برپا شود.یکی از بازدیدکنندگان و فعالان حوزه گردشگری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: راه‌اندازی نمایشگاه‌ها برای شناخت بیشتر حوزه گردشگری اقدام بسیار مطلوبی است و انتظار می‌رود هر سال نمایشگاه‌های با کیفیت‌تر و با حضور فعالان این حوزه برپا شود. کاوه پدیدار افزود: انتظار از حامیان گردشگری بیشتر است، بخش‌های خصوصی همانند هتلدارها، آژانس‌های مسافرتی و دیگر دست‌اندارکارهای گردشگری باید بیشتر در این حوزه حضور و فعالیت داشته باشند اما متأسفانه در این نمایشگاه هیچ‌گونه خبری از آنها نیست.

شعار سالجشنواره و نمایشگاه ملی فرهنگ و اقوام ایرانی و توانمندی‌های گردشگری همراه با سوغات و هدایای استان‌ها از 11 الی 21 دی‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان کردستان در این شهر برپا شده و هر روزه از ساعت 15 عصر الی 21 شب پذیرای علاقمندان است.

خبرنگار تسنیم در سنندج پس از بازدید از این نمایشگاه، پای دردودل‌های بازدیدکنندگان، غرفه‌داران و مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ اقوام ایرانی و گردشگری در استان کردستان نشست که مشروح گفت‌وگو از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

یکی از بازدیدکنندگان و فعالان حوزه گردشگری استان کردستان اظهار داشت: راه‌اندازی نمایشگاه‌ها برای شناخت بیشتر حوزه گردشگری اقدام بسیار مطلوبی است و انتظار می‌رود هر سال نمایشگاه‌های با کیفیت‌تر و با حضور فعالان این حوزه برپا شود.

کاوه پدیدار افزود: انتظار از حامیان گردشگری بیشتر است، بخش‌های خصوصی همانند هتلدارها، آژانس‌های مسافرتی و دیگر دست‌اندارکارهای گردشگری باید بیشتر در این حوزه حضور و فعالیت داشته باشند اما متأسفانه در این نمایشگاه هیچ‌گونه خبری از آنها نیست.

وی با بیان اینکه برپای نمایشگاه‌های گردشگری در جذب بیشتر گردشگران موثر است، گفت: برگزاری نمایشگاه گردشگری به شرط همکاری و حمایت راهنمایان گردشگری، آژانس‌های مسافرتی و مسئولان متولی می‌تواند محل مناسبی برای آشناشدن با طرح‌ها و ایده‌های نو در زمینه ساخت بستر مناسب برای صنعت گردشگری استان باشد.

رحمانی‌آبیدر از فعالان بیمه به خبرنگار تسنیم گفت: جابه‌جایی مسافران گردشگری توسط آژانس‌های مسافرتی یا لیدرها در بحث سلامت و امنیت جانی آنها بسیار مهم است و جهت حمایت در حوادث اتفاقی لازم است که پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد.

احمدی از غرفه‌داران آژانس مسافرتی سفر سبز، نیز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج خاطرنشان کرد: نقش آژانس‌های مسافرتی در جابجایی گردشگران و تورهای داخلی و خارجی از طریق هوایی و زمینی بسیار مهم است و این مهم برای توسعه گردشگری باید به بهترین نحوممکن صورت بگیرد.

وی به مشکلات آژانس‌های مسافرتی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: آژانس‌های مسافرتی از مهم‌ترین بازیگران صنعت گردشگری هستند که خدمات متنوعی را به مشتریان بخش گردشگری عرضه می‌کنند.

شهروند سنندجی معتقد است که نبود جایگاه‌های تاریخی، کمبود فروش محصولات سنتی و محدود بودن پروازهای استان از مهم‌ترین مشکلاتی است که این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

محمدی یکی دیگر از غرفه‌داران نمایشگاه در حوزه صنایع دستی افزود: تلفیق سفال و سرامیک از کارهای جدید صنایع دستی ماست که چند ماهی است در این زمینه فعالیت می‌کنیم و در این نمایشگاه نمونه‌ای از کارهای خود را برای فروش و در معرض عموم مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نقش نمایشگاه‌ها برای شناخت و فروش بیشتر صنایع دستی استان بسیار مهم است، تصریح کرد: فروش محصولات صنایع دستی استان به‌ویژه برای کارآفرینان این حوزه با مشکل جدی مواجه است، بنابراین نیاز ضروری برای فروش و شناخت این محصولات وجود دارد و از طریق برپایی نمایشگاه‌ها می‌توان کمبودها را برطرف کرد.

شهروند سنندجی یادآور شد: صنایع دستی در استان کردستان بسیار مظلوم واقع شده است چراکه مردم حمایتی از این صنعت نمی‌کنند و فروش کم و نبود بازارچه‌های صنایع‌دستی نگرانی‌های زیادی برای فعالان این حوزه به‌وجود آورده و موانعی دیگر همچون سخت‌گیری‌های زیاد در پرداخت تسهیلات و نبود مکان مناسب مشکلات ما را دوچندان کرده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ اقوام ایرانی و گردشگری در استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این نمایشگاه باهدف توسعه گردشگری و شناخت ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان کردستان برپا شده است.

الهان رحیمی افزود: غرفه‌های موجود در نمایشگاه از بخش خصوصی «بدون حمایت دولتی» ساختار یک نمایشگاه گردشگری را نشان می‌دهند، نمایشگاه گردشگری قابلیت ایجاد توازون در این صنعت را دارند و این رویداد برای استان فرصتی را فراهم می‌کند تا تمایز خود را به اثبات برساند.

وی با ابراز گله‌مندی از فعالان بخش گردشگری به‌ویژه هتلداران گفت: متأسفانه هتلداران استان کردستان برای برپایی این نمایشگاه همکاری نکردند و در بحث توسعه گردشگری نقش کمرنگی دارند.

مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ اقوام ایرانی و گردشگری در استان کردستان تصریح کرد: دریافت وام‌های میلیاردی با عدم شناخت از توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر حق این صنعت را نابود کرده و اینجاست که باید مسئولان پاسخ‌گو باشند که چرا از 11 اقامتگاه بوم‌گردی استان یک واحد در این نمایشگاه حضور دارد؟.

وی ادامه داد: غرفه‌داران و فعالان گردشگری بخش خصوصی که سوغات، صنایع‌دستی و اقدامات خود را به نمایش گذاشته‌اند انتظار داشتند مسئولان و متولیان امر بازدیدی از نمایشگاه می‌کردند و حداقل تقدیری برای انگیزه و توان بیشتر می‌شد اما تاکنون هیچ کسی حضور نیافته و این جای نگرانی و گلایه است.

رحیمی خطاب به بخش خصوصی گفت: خواهشاً سرمایه‌ها و سرانه‌های استان را به شهرها و استان‌های دیگر کشور انتقال ندهید چراکه این بودجه‌ها سهم جوانان بیکار کردستان است که نیاز به اشتغال دارند، این شهر یک کارآفرین دلسوز می‌خواهد که در حوزه توانمندی‌های اقتصاد گردشگری فعالیت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد: این نمایشگاه با همراهی بخش خصوصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در این شهر برپا شده است.

سیدمحسن علوی افزود: بخش‌های این نمایشگاه شامل ملزومات سفر، اجرای نمایش و موسیقی اقوام، هتلداری و صنایع وابسته، بوم‌گردی، گردشگری زیارتی، آژانس‌های مسافرتی، طبیعت‌گردی، سیاه چادرهای عشایری و سوغات استان‌ها بوده و بخشی نیز به اجرای رقص آئینی اقوام مختلف ایرانی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.

از دیگر گله‌مندی‌های اکثر بازدیدکنندگان انتقاد از اطلاع‌رسانی ضعیف در معرفی این نمایشگاه به مردم و ضعف مدیریت در نحوره برگزاری بود و غرفه‌داران نیز می‌گفتند پس از گذشت چندین روز از برپایی نمایشگاه، مردم استقبال کمی داشتند و فراهم کردن مکان اسکان و استراحت برای غرفه‌دارانی که از استان‌های دیگر کشور به استان آمده‌اند و در نمایشگاه حضور دارند ضروری است اما متولیان به آن توجه نکرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 16 دی 97، کدخبر: 1916407، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین