پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: «روز سنه» المانی برای معرفی ظرفیت‌های سنندج است.

شعار سال: سرکوت نجفی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها که در راستای معرفی برنامه‌های «روز سنه» در سالن جلسات شورای شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روابط تعریف شده که در یک اجتماع شکل می‌گیرد می‌تواند به عنوان یک المان عمل کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با چنین نگاهی برای انتخاب یک روز با عنوان روز سنه در شورا و شهرداری سنندج تصمیمی اتخاذ شد و بعد از تایید نهایی، برگزاری برنامه‌های مختلف در بازه زمانی یک هفته برای معرفی هرچه بیشتر این روز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه تمام برنامه‌های تعریف شده نیز در راستای معرفی ظرفیت‌های شهر فرهنگی سنندج انجام گرفته است، گفت: اکران فیلم‌هایی مربوط به شهر سنندج، مشاهیر و ظرفیت‌های آن در سینما بهمن به صورت رایگان و با همکاری حوزه هنری کردستان در روز هشتم اردیبهشت انجام خواهد گرفت.

نجفی اضافه کرد: این فیلم‌ها در سینما روباز آبیدر سنندج نیز در بازه زمانی یک هفته پخش و تحلیل و بررسی فیلم و سینمای کردی نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این بازه زمانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد بستری برای مشارکت همگانی مردم شهر در این ویژه برنامه‌های برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده نیز در دستور کار قرار گفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج مردم‌محور بودن را اولویت مهم در برنامه‌های شورا و شهرداری دانست و گفت: هرچند که شورا و شهرداری نهاد مردمی و عمومی هستند اما سعی می‌کنیم در سال‌های آینده بیشتر نقش تسهیل‌گری داشته باشیم و خود مردم صفر تا صد برنامه را برگزار کنند.

نجفی اضافه کرد: معتقدیم گفتمان شهر سنه باید شکل بگیرد و به همین منظور برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در آینده نزدیک دبیرخانه این حرکت فرهنگی را شکل خواهیم داد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی برای رفع نقاط ضعف این برنامه در سال‌های آینده مدنظر قرار می‌گیرد و در همین راستا از کسانی که دارای ایده و حرف در این حوزه هستند دعوت می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: سنندج کاندید «شهر خلاق» در یونسکو است و اگر این مهم اتفاق بیفتد می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار این شهر داشته باشد.

نجفی عنوان کرد: این تجربه جهانی برای خیلی از شهرهای جهان اتفاق افتاده است و امیدواریم با تحقق آن در شهر سنندج بتواند موجب توسعه سنندج را فراهم آوریم.

وی اضافه کرد: خیلی از شهرهایی که به لحاظ سرانه درآمدی، اشتغال و اقتصادی مشکلات زیادی داشته‌اند با تبدیل شدن به شهر خلاق به توسعه رسیده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج با تاکید براینکه این ظرفیت در شهر سنندج در حوزه موسیقی و غیره وجود دارد و باید از آن بهره‌گیری شود، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره می‌تواند هر چه بیشتر ظرفیت‌های این حوزه را به جامعه معرفی کند.

بازتاسیس شهر سنندج چهارصد ساله می‌شود

جمال احمدی‌‌آئین پژوهشگر و محقق کرد نیز در ادامه این نشست با اشاره به وجه تسمیه «روز سنه» خاطرنشان کرد: آیت‌الله مردوخ محقق، پژوهشگر و تاریخ در زمان حکومت سلیمان‌خان در کتاب تاریخ خود روز ۶ اردیبهشت سال ۱۰۱۶ را به عنوان روز تاسیس شهر سنندج عنوان کرده است.

وی بیان کرد: نامگذاری ششم اردیبهشت ماه در تقویم محلی و تلاش برای ثبت آن در تقویم ملی به عنوان روز سنه با هدف ایجاد بستری برای جذب و توسعه صنعت گردشگری است.

احمدی‌آیین ادامه داد: شهر سنندج در سال ۱۴۱۶ به چهارصدمین سال بازتاسیس خود می‌رسد، لذا ۱۸ سال تا آن روز فرصت داریم در برنامه‌های مختلف و با مشارکت همگانی مشکلات شهر را تحلیل و در راستای رفع آنها اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: باید از این فرصت برای حل مشکلات شهر استفاده کرد و ظرفیت‌های موجود را به توسعه و عمران تبدیل کرد.

این محقق و پژوهشگر سنندجی در پایان اظهار داشت: طبق تدابیر از قبل تعیین شده، آینده‌ای درخشان در انتظار شهر سنندج است، لذا برای پیشبرد اهداف و سهولت در رسیدن به نقطه مورد نظر پذیرای انتقاد سازنده در این راستا هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 5 اردیبهشت 98، کد مطلب: 13980205000457: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین