پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته فناوری آب در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.
شعار سال : براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته فناوری آب در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در فناوری آب را مشاهده می‌کنید:

بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد 1085 مقاله در زمینه فناوری آب در رتبه نخست و ترکیه با یک اختلاف قابل توجه در مقام دوم قرار دارد.

کشورهای مصر، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی،‌ عراق، قطر، اردن، عمان، کویت، لبنان، سرزمین‌های اشغالی، سوریه، بحرین و یمن به ترتیب در جایگاه‌های بعد از ایران و ترکیه قرار دارند.

از میان 1085 مقاله منتشر شده محققان ایرانی، 1043 مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی‌که ترکیه و مصر به عنوان کشورهای حائز مقام دوم و سوم هر کدام به ترتیب با 433 و 298 مقاله و 409 و 245 مقاله قابل استناد دارند و این ارقام نشان از آمار دست کم دو برابری ایران در مقایسه با کشورهای نزدیک خود دارد.

یمن به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2017 تنها دو مقاله در زمینه علم و فناوری آب ارائه کرده است.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان 155 کشور جهان، جایگاه نهم جهان را به خود اختصاص داده و صدرنشین کشورهای جهان ایالات متحده آمر یکا است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط یک گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که بر اساس تعداد مقالات علمی مؤسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آنها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

این رتبه‌بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش‌محور در جهان است.

اخیراً‌ این نظام رتبه‌بندی دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به 4 شاخص قبلی برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها افزوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ 18 دی 97، کد مطلب: 13971017000334:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین