پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیران ۱۷۹ مدرسه استان از بخاری های غیر مجاز در محیط های آموزشی نظیر بخاری گازی، تیوست و چراغ های گرم کن استفاده می کنند.

شعارسال: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیران ۱۷۹ مدرسه استان از بخاری های غیر مجاز در محیط های آموزشی نظیر بخاری گازی، تیوست و چراغ های گرم کن استفاده می کنند.

 محمد علی واقعی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهارکرد: استفاده از هر وسیله گرمایشی به جز سیستم گرمایشی مرکزی، بخاری تابشی و بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد در مدارس ممنوع است.

وی با اشاره به بازدید از مدارس استان پیرامون بررسی سیستم های گرمایشی افزود: اکیپ های واحدهای نظارتی آموزش و پرورش استان در۱۲شهرستان و منطقه ازمدارس و فضاهای آموزشی استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این بازدید مشخص شد که مدیران ۱۷۹ مدرسه استان از بخاری های غیر مجاز در محیط های آموزشی نظیر بخاری گازی، تیوست و چراغ های گرم کن استفاده می کنند.

وی ضمن تأکید بر تخلف بودن استفاده از بخاری گازی، تیوست و چراغ های گرمکن در مدارس و مراکز پیش دبستانی، تصریح کرد: بیشتر مدیران این مدارس به ویژه در مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی ها از بخاری گازی استفاده می کنند.

وی بیان داشت: هر چند این نوع بخاری ها دارای برچسب ایمنی و مهر استاندارد هستند اما بر اساس مبحث ۱۷ قرارداد آیین نامه مقررات ملی ساختمان ایران نصب هر گونه وسیله گرمایشی گازسوز اعم از بخاری، پکیج و آب گرمکن در داخل فضای ساختمان های عمومی نظیر مدارس، مهدکودک ها و مراکز نگهداری بیماران و سالمندان اکیدا ممنوع است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در این بازدید ها بر تعویض بخاری های گازی با بخاری های تابشی با نفتی کاربراتوری استاندارد تأکید شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایش مرکزی هستند.

وی اضافه کرد: ۲۵ درصد باقی مانده به دلیل نبود منابع مالی کافی از بخاری های تابشی و یا بخاری های نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امنیت جسم و روان دانش آموزان را خط قرمز آموزش و پرورش استان دانست و گفت: مدیران این مدارس مکلف شدند نسبت به تعویض سیستم های گرمایشی غیر مجاز با هماهنگی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اقدام کنند.

واقعی با بیان این که اعتبارات دولتی به تنهایی جوابگوی استاندارد سازی سیستم گرمایشی این تعداد مدرسه در کوتاه مدت و با توجه به نیاز استان نیست، ابراز داشت: امیدواریم خیرین نیکوکار در این عرصه نیز ورود کرده و استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش در تخصیص اعتبار یاری رسان خادمین نظام مقدس تعلیم و تربیت باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18دی 1397 ، کدخبر:4507542 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Seychelles
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
تا قبل از اینکه اتفاقی بیفته فکر نوسازی باشین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین