پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
استان خراسان جنوبی ازجمله استان‌های کشور است که طی هفته‌های گذشته با کمترین شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شد، در این میان مسئولان این استان تدابیری برای محدود کردن تردد مسافران و گردشگران آن در نظر گرفته‌اند تا بتوانند شیوع این ویروس را کنترل کند.
شعارسال:  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به آنکه تمام واحدهای اقامتی این استان به غیر هتل‌ها تعطیل هستند، گفت: هتل‌ها برای مواقع ضروری باز هستند اما پذیرش مسافر ندارند.
 
 استان خراسان جنوبی ازجمله استان‌های کشور است که طی هفته‌های گذشته با کمترین شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شد، در این میان مسئولان این استان تدابیری برای محدود کردن تردد مسافران و گردشگران آن در نظر گرفته‌اند تا بتوانند شیوع این ویروس را  کنترل کند.
 
حسن رمضانی (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی) با تاکید بر آنکه گردشگری در نوروز ۹۹ در استان خراسان جنوبی تعطیل است، به ایلنا گفت: امسال نه‌تنها  برگزاری تمام نوروزگاه‌ها، جشن‌ها و مراسم نوروزی لغو شده‌اند بلکه تمام اقامتگاه‌ها نیز تعطیل هستند. امیدواریم بتوانیم در فرصت‌های آینده، در طول سال میزبان گردشگران باشیم.
 
 او با اشاره به محدود شدن مبادی ورودی به استان خراسان جنوبی گفت: هرچند در حال حاضر تمام هتل‌های استان باز هستند اما پذیرش مسافر ندارند و فقط به دلیل ضرورت‌هایی که ممکن است پیش بیاید هتل‌ها را تعطیل نکرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت آنها در مواقع ضروری استفاده کنیم. اکنون ۷ هتل در استان خراسان جنوبی باز است اما سایر واحدهای اقامتی اعم از بومگردی‌ها خانه مسافرها و....  تعطیل هستند.
 
 رمضانی در خصوص کنسل شدن رزرو مراکز اقامتی استان خراسان جنوبی گفت: تعداد زیادی از واحدهای بوم‌گردی در این استان فعال هستند که تورهای متعددی را پذیرش می‌کردند اما با شیوع ویروس کرونا و لغو تمام سفرها، رزروهای خود را برای نوروز و تعطیلات پیش رو کنسل کردند. در حال حاضر برآوردی از خسارت وارده به حوزه گردشگری استان نداریم و این مهم در دست بررسی است.
 
 مدیرکل میراث و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای بعد از اتمام شیوع ویروس کرونا و جذب گردشگران در نظر گرفته‌اند، گفت: پیشنهاداتی به وزارتخانه میراث و گردشگری ارائه شد تا بتوانیم از فرصت‌هایی که تعطیلات سال آینده ایجاد می‌کند برای رونق گردشگری استان استفاده کنیم. از آنجایی که  استان خراسان جنوبی، یک استان بیابانی است از این رو تابستان فصل مناسبی برای سفر به این استان نیست و بهار، پاییز و زمستان فصل پرمسافر است. پیشنهاد دادیم تا بتوانیم شرایطی برای پذیرش گردشگران در آبان ماه سال آینده به‌طور مثال در تعطیلات جشن‌های غدیر تا قربان ایجاد کنیم. البته شرایط پذیرش مسافران در تابستان را نیز داریم.
 
به گفته او، استان خراسان جنوبی  طی سال ۹۸  و قبل از شیوع ویروس کرونا میزبان حدود چهار و نیم میلیون مسافر بود که حدود سه و نیم میلیون نفر گردشگر در نوروز به این استان سفر کرده‌اند. در این میان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز در استان اقامت داشتند. باتوجه به لغو و کنسل شدن تورها و سفرهای نوروزی ضریب اقامت هتل‌ها صفر شده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   ایلنا  ،تاریخ انتشار:  28 اسفند 1398،کدخبر:     887638 ،www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین