پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
به‌گفته‌ی آمار اعلام شده از منابع رسمی، خراسان‌جنوبی ۲۵ باغ تاریخی دارد که از این تعداد ۱۶ باغ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.اکثر باغ‌های تاریخی که متعلق به خاندان‌های ثروتمند بوده‌اند در شهر بیرجند و روستاهای اطراف آن واقع شده‌اند که از آن جمله می‌توان باغ‌ها و عمارت‌های اکبریه، معصومیه، بهلگرد، امیرآباد شیبانی، علی‌آباد، شوکت‌آباد و ارگ کلاه فرنگی یا ارگ میرحسن خان اشاره کرد.اما یکی از زیباترین این باغ‌های تاریخی، باغ و عمارت رحیم آباد است. باغی زیبا در داخل شهر بیرجند که با آیینه‌کاری‌های زیبایش نظر هر بی آینده‌ای را به خود جلب می‌کند.
شعار سال: باغ و عمارت رحیم‌آباد یادگاری به‌جا مانده از دوران قاجاریه در روستایی به همین نام است که در شهر بیرجند قرار دارد. این مجموعه را باغ، استخر، عمارت اصلی، انبار‌های متعدد، حوض‌خانه، اتاق‌های خدمه و نگهبانان، اصطبل، حصار و برج‌های نگهبانی تشکیل می‌دهند. در حال حاضر بخش‌هایی از این مجموعه توسط سازمان میراث فرهنگی به سفره‌خانه سنتی، مجتمع کارگاه‌های ثابت هنر‌های سنتی تغییر کاربری داده است.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار؛ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر:۴۰۴۵۷۳۳، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین