پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان جنوبی در بحث بیماری کرونا به ثبات رسیده است، گفت: بیماری کرونا هنوز پایان نیافته و مردم همچنان باید دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
شعار سال:محمدصادق معتمدیان، امروز پنج شنبه ۱ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز‌های نخست شیوع کرونا، هیچ استانی حاضر به کمک به استان در زمینه نیاز‌های استان به ملزومات بهداشتی نبود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با تزریق اعتبار و تامین مواد اولیه مورد نیاز، کارخانه تولید مواد شوینده قاین، خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر داد تا نیاز استان را در شرایط موجود برطرف کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی، مراکز خیریه و سازمان‌های مردم نهاد نیز برای مقابله با شیوع کرونا همکاری‌های لازم را داشتند، تصریح کرد: هیچ گاه در این مدت حوزه درمان در تامین ملزومات بهداشتی با مشکلی مواجه نشد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد آرامش نسبی استان هستیم به این علت است که تصمیمات عجولانه و احساسی نبود چرا که در برخی مناطق اینقدر میزان حساسیت را بالا بردند که حواشی ایجاد شد.

وی افزود: ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مرز در خراسان جنوبی به استان وارد شد که این اقدام در تامین نیاز مراکز درمانی و بیمارستان بسیار اثرگذار بود، اما در شرایط افزایش تقاضا بحث عرضه مدیریت شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به طور میانگین در سطح کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲۳ نفر مبتلا شده‌اند، اما در استان این آمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۳ نفر مبتلا بوده و نسبت بهبودیافتگان نیز در کل کشور ۷۳.۴ درصد بوده که در استان این میزان ۷۳.۹ درصد است.

معتمدیان ادامه داد: از هفتم فروردین به بعد ثبات و روند کاهشی را در استان داشتیم که قطعا حاصل تلاش‌های طاقت فرسا و پرخطر کادر درمانی و بهداشتی بوده است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی جزء استان‌هایی است که ۸۳ درصد مردم از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا تبعیت کردند که این امر نشان از فهم و فرهنگ مردم دارد.

استاندار خراسان جنوبی به وضعیت تجهیزات درمانی استان نیر اشاره کرد و گفت: قبل از دولت یازدهم تعداد تخت‌های بیمارستانی خراسان جنوبی کمتر از ۹۰۰ تخت بود که امروز به ۱۶۰۰ تخت رسیده است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: تخت‌های مراقبت ویژه در کشور‌های مدعی به طور میانگین برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷.۵ تخت بوده، اما در خراسان جنوبی این عدد به ۱۰.۵ رسیده که ماه‌های آینده تخت‌های عمومی و ویژه افزایش خواهد یافت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، کد خبر:۹۹۰۳۰۱۰۰۵۹۹، تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین