پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
رئیس شورای انجمن‌های علمی و رئیس دانشگاه خاتم با تأکید بر آنکه انجمن‌های علمی خود را موظف می‌دانند علم ناب و خالص خود را عرضه کنند، از این موضوع که انجمن‌های علمی برای برگزاری همایش‌های علمی خود مشمول پرداخت مالیات هستند، انتقاد کرد.

شعار سال: دکتر مجید قاسمی در حاشیه ششمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور که امروز با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهور در دانشگاه خاتم برگزار شد، اظهار کرد: در همایش امروز به رسالت انجمن‌های علمی در تدوین راهبردهای کشور پرداخته شد و بحث اصلی آن بود که ذخیره مهم و گرانبهایی که حاصل زحمات چندین ساله علما و دانشمندان و اندیشمندان رشته‌های مختلف کشور است، چگونه می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها موثر باشد و خواسته های مردم را به صورت علمی و عملی به گوش بزرگان سیاست‌گذار در سطح دولت و حاکمیت برساند.

وی افزود: بحث این است که آیا آنچه در سطح اجرایی عمل می‌شود، منطبق با علم هست یا خیر و اگر بخواهیم این موضوع را محک بزنیم، چه کسانی بهتر از اعضای فرهیخته انجمن‌های علمی هستند که بتوانند خطرات و انحرافات مسیر را به مسئولین کشور انتقال دهند؟

رئیس شورای انجمن‌های علمی تأکید کرد: پیام همایش امروز این است که انجمن‌های علمی اعتقاد دارند و مدعی‌اند که می‌توانند به اصلاح فرآیندها، اجراییات و تصمیمات مهم در سطح سیاست‌های کلان و راهبردها کمک کرده و در این موارد نقش مؤثر خود را ایفا کنند.

قاسمی در پایان افزود: بر این اساس هدف ما از برگزاری همایش فوق، باز کردن سرفصل‌ها و ارائه پیام محکمی به سیاست‌گذاران است، مبنی بر آن که علم ناب و خالص انجمن‌های علمی در به‌کارگیری در سیاست‌گذاری‌های کشور مغفول مانده و انجمن‌ها وظیفه خود می‌دانند علم خالص، ناب و اصیل خود را عرضه کنند.

قاسمی همچنین در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر آنکه همایش امروز پیام دردمندانه عالمان، متفکران و اندیشمندان که خود را موظف می‌دانند علم خالص و ناب خود را عرضه کنند، اضافه کرد: ۲۷۰ هزار نفر عضو انجمن‌های علمی هستند و چهار هزار نفر در راس انجمن‌ها و هیات‌مدیره آنها حضور دارند و همچنین ۳۷۴ انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون انجمن‌های علمی مسئول ارتباط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با انجمن‌های علمی است و زیر نظر معاونت پژوهشی وزارت علوم اداره می‌شود، یادآور شد: تاکنون بیش از ۷۷۰ همایش ملی از سوی این انجمن‌ها برگزار شده که جنبه علمی داشته است. این در حالی است که انجمن‌ها مجبور بودند بابت برگزاری این همایش‌ها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند در حالی که هیچ‌یک از اعضا بابت کاری که انجام دادند یک ریال هم دریافت نکرده بودند.

رئیس شورای انجمن‌های علمی همچنین از برگزاری ۲۵۰ همایش بین‌المللی از سوی انجمن‌های علمی خبر داد و افزود: این انجمن‌ها ۸۸ نشریه در سطح بین‌المللی و ۳۲۰ نشریه در سطح علمی منتشر کردند و ۱۵۰۰ کارگاه آموزشی نیز برگزار کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 30 بهمن 97، کد مطلب: 97113016205: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین