
شعار سال: بنچ مارک کردن (Benchmarking) یعنی مقایسه و ارزیابی خود با دیگران به منظور کشف تجربیات برتر آنها و جبران فاصله موجود. بنچ مارک در واقع ابزاری است برای بررسی سطح عملکرد سازمان، سنجش دستاوردها و میزان کارایی شان.
تشکل های اقتصادی با انجام بنچ مارک امکان مقایسه خود با دیگر تشکل ها و همچنین با بهترین نمونه ها را خواهند داشت.
بنچ مارکینگ، داده های با ارزشی برای تشکل ها، اعضا و همچنین بدنه راهبریشان فراهم میکند؛ علاوه بر آن، نقاط قوت و ضعف BMO (Business Membership Organization) را نشان می دهد. به بیان بهتر بنچ مارکینگ ابزاری برای بهبود مستمر و توانمند سازی تشکل هاست.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه SEQUA، تشکلهایی که از ابزار بنچ مارک استفاده میکنند عمدتا تشکلهایی موفق هستند و خدمات با کیفیتی ارائه می دهند. این تشکل ها جذابیت بیشتری برای دولت، حامیان و سایر ذینفعان جهت همکاری خواهند داشت.
بنچ مارکینگ در تشکلهای اقتصادی (BMO)ها شامل حوزههای زیر می شود:
1. مدیریت / رهبری
2.تکنیکهای مدیریتی
3. استراتژی و برنامهریزی
4. مخاطبان و اعضا
5. آمار و اطلاعات
6. کارمندان
7. لابی و شبکه سازی
8. خدمات
9. امور مالی و حسابداری
10.فرایندها و نتایج
سایت شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی عرصه سوم