پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
علی نظری دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از آنجا که در ایران کار پژوهشی درآمد ندارد، دانشجویان علاقه مند به انجام کار تحقیقاتی ترجیح می‌دهند، ادامه فعالیت تحصیلی و کاری خود را در خارج از کشور دنبال کنند.

شعار سال:دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از آنجا که در ایران کار پژوهشی درآمد ندارد، دانشجویان علاقه مند به انجام کار تحقیقاتی ترجیح می‌دهند، ادامه فعالیت تحصیلی و کاری خود را در خارج از کشور دنبال کنند.

«علی نظری» امروز شنبه افزود: در کشور برنامه‌های زیادی را برای پیشبرد اهداف علمی می‌توان پیاده کرد. ولی بهای اندکی به کار پژوهشی داده می‌شود.

وی گفت: دانشجویان به کار تحقیقاتی و پژوهشی علاقه دارند؛ ولی در ایران شرایط به گونه‌ای است که کار تحقیقاتی و پژوهشی درآمد ندارد تا بعضی از دانشجویان برای خروج از کشور اقدام کنند.

دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر افزود:‌ دانشجویانی هم که در ایران ماندگار می‌شوند، پیگیر شغل و کسب درآمد هستند تا عملا کار تحقیقاتی و پژوهشی بسیار کم رمق دنبال شود.

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر در خصوص نوزدهمین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی اظهار داشت: مسابقات برنامه نویسی کامپیوتر با حضور ۶۵ تیم ۳ نفره از ۱۴ دانشگاه کشور برگزار شد.

وی گفت: در این رقابت‌ها ۱۲ سوال الگوریتمی مطرح شد و هر تیم برای حل هر سوال، یک بادکنک با رنگی خاص دریافت می‌کند تا تعداد بادکنک‌ها دریافت شده، جایگاه آن تیم را مشخص کند.

دبیر انجمن علمی کامپیوتر درباره اهداف این رویداد اظهار داشت: از آنجا که این مسابقات الگوریتمی است، سبب می‌شود دانشجویان برتر از نظر فکری و ذهنی شاخص، شناسایی شده و برای مسابقات اعزامی به روسیه انتخاب شوند.

نظری در خصوص مسابقات منطقه‌ای که در روسیه برگزار می‌شود، ‌گفت:‌ این مسابقات آذر ماه در روسیه برگزار می‌شود و کشور ایران در دوره گذشته نیز پس از مدت‌ها صاحب مقام شد. البته امید است تیم اعزامی ایران در دوره جدید نیز موفق ظاهر شود.

ICPC مخفف international Collegiate Programming Contes (مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی) است که هدف آن ایجاد فضایی علمی، پرشور، شاداب و پویا برای رقابت و یادگیری در زمینه طراحی الگوریتم و برنامه نویسی است.

این مسابقات تا سال ۲۰۱۸ از سوی انجمن ماشین‌های محاسب و با پشتیبانی شرکت‌های بزرگی چون IBM برگزار می‌شد و دانشگاه‌های ایتمو، دولتی مسکو و سن پترزبورگ (هر سه از روسیه) در سال‌های اخیر جزو برترین دانشگاه‌های جهان در مسابقات برنامه نویسی جهانی بودند.

روز گذشته(جمعه) مسابقات برنامه نویسی دانشجویی به میزبانی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و تیم‌هایی از دانشگاه شریف به مقام اول و سوم رسیدند و تیمی از دانشگاه میزبان نیز دوم شد.

دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف مسابقات اصلی ICPC و برای انتخاب برترین تیم های دانشگاه برای اعزام به مسابقات منطقه‌ای، از سال ۱۳۸۰ سالانه یک مسابقه‌ کشوری رسمی برای تعیین تیم‌های اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مسابقات غرب آسیا برگزار می‌کند که در سال های اخیر مورد استقبال تیم‌های زیادی از دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته است.
اعتبار مسابقه‌ سالانه برنامه نویسی دانشگاه صنعتی‌ امیرکبیر به گونه‌ای است که علاوه بر تیم‌های این دانشگاه، دانشگاه‌های مطرح ایران از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت، خواجه‌نصیر و شهید بهشتی نیز همه ساله با چندین تیم در این مسابقه شرکت کرده و به رقابت با جمعی از زبده ترین برنامه نویسان ایران میپردازند.


شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی الکترونیکی ای مسابقات به نشانی icpc.aut.ac.ir مراجعه کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:18آبان1398،کدخبر:83546573،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
سرما یه گذار باید جذب بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین