پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته آماده مدیریت سیل و آبگرفتگی در استان هستیم.

شعار سال: محمودرضا عراقی بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت ها توجه به امر پیشگیری در بروز حوادث است و در این راستا برخی از بسترهای رودخانه و پل های حاشیه راه که نخاله در آن تخلیه و مسیر عبور آب مسدود شده، باید بازگشایی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد: باید موانع ایجاد شده در مسیر حرکت آب را از رودخانه ها جمع آوری کرد که در این باره اواخر بهمن ماه سال گذشته در نشست مدیریت بحران و خدمات سفر به بخشداران، شهرداران و دهیاران توصیه های لازم داده شد.
عراقی اضافه کرد: همچنین کارشناسان شرکت آب منطقه ای ملزم به بازدید، سرکشی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ناشی از بروز سیل شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به پوشیده بودن سطح رودخانه های همدان، این استان با مشکل تخلیه نخاله در داخل و حاشیه رودخانه ها مواجه نیست و متخلفان بیشتر نخاله را در حاشیه راه ها تخلیه می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: از دیگر اولویت های اصلی مدیریت بحران کاهش خسارت های احتمالی در صورت بروز حادثه است.
عراقی اضافه کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها هشدارها و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا به عنوان مثال شهروندان خودروی خود را در حاشیه رودخانه و مسیر حرکت آب پارک نکنند.
وی اضافه کرد: همچنین شهروندان و مسافران از اتراق در حاشیه رودخانه ها پرهیز کرده و احتمال بروز خطر را جدی بگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد: پس از بروز حادثه نباید دنبال مقصر و مجازات افراد باشیم بلکه ابتدا به فکر حل مشکل و کاهش خسارت های احتمالی باید بود.
عراقی توضیح داد: در صورت بروز هر گونه مشکل در کشور باید منطقی آن را بررسی و آسیب شناسی کرد و اجازه تکرار این مشکل را در آینده نداد.
وی اضافه کرد: به جای تجسس برای یافتن مقصر باید از مشکلات درس گرفت و با تغییر برخی سیاست های نادرست همه امکانات را برای رفع مشکل بسیج و شریک کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: برای بارش 50 میلیمتر باران در سه روز می توان تدبیری اندیشید اما بارش این میزان باران در نیم ساعت توسط هیچ کشوری قابل مدیریت نیست.
عراقی اضافه کرد: چرا که بستر رودخانه ها جوابگوی این حجم آب باران نیست بنابراین باید برای کاستن خسارت های احتمالی و هدایت آب به مناطق غیرمسکونی اقدام کرد.
وی افزود: برخی افراد به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت خانه و صدور سند در رودخانه هایی که سال ها آبی در آن جریان ندارد کرده اند در حالیکه بستر رودخانه محل جریان و حرکت آب است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اظهار داشت: در صورت انجام چنین کاری باید مسیر جایگزین برای عبور آب تعریف کرد؛ در غیر اینصورت ویران شدن این قبلی خانه ها در صورت بروز سیل حتمی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 6 فروردین 98، کد مطلب: 83254973: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین